مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی یزد مطرح کرد:

ارسال بیش از 2هزار اثر ادبی و هنری به دبیرخانه جشنواره دانشجویی رویش/ لزوم توجه بیشتر به توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان استان

مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی یزد با اشاره به استقبال دانشجویان یزدی از جشنواره ادبی هنری رویش، افزود: بیش از 2 هزار اثر ادبی و هنری از سوی دانشجویان استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است.
کد خبر: ۸۹۸۱۱۸۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدعلی سالاری در نشست دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو استان یزد که در محل تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد؛ با اشاره به اینکه جشنواره ادبی هنری رویش به همت بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های استان در ذیل کنگره‌ی شهدای دانشجو استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: سومین دوره از این جشنواره دانشجویی به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ادبی هنری دانشجویی سطح استان با استقبال چشمگیر دانشجویان روبرو شده و ۲ هزار و ۵۰ اثر ادبی و هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است.
مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی یزد با اشاره به اینکه هنر‌های تجسمی، هنر‌های ادبی و فیلم؛ بیشترین بخش‌های مورد استقبال دانشجویان یزدی در این جشنواره بوده، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی، دفاع مقدس و فعالیت‌های دانشجویی پر استقبال‌ترین موضوعات این جشنواره هستند.

وی اضافه کرد: ۵۵ درصد شرکت‌کنندگان این جشنواره دانشجویان دختر استان و ۴۵ درصد نیز دانشجویان پسر در حال تحصیل در دانشگاه‌های استان هستند و دانشجویان دانشگاه یزد، دانشگاه علم و هنر و دانشگاه فرهنگیان بیشترین استقبال را از این جشنواره داشتند.

این فعال دانشجویی با اشاره به سطح بالای بسیاری از آثار هنری و ادبی ارسال شده توسط دانشجویان استان بر لزوم توجه بیشتر به این استعداد‌ها و توانمندسازی آن‌ها تأکید کرد و یادآور شد: توجه و حمایت بیشتر به این ظرفیت بالای دانشجویان استان و حمایت از آن‌ها به‌منظور تعالی فضای فرهنگی دانشگاه‌ها و استان باید موردتوجه جدی مسئولین ذی‌ربط و دغدغه‌مندان فرهنگی قرار بگیرد.

سالاری با اشاره به اینکه روند داوری آثار با بهره‌گیری از اساتید و نخبگان هنری و ادبی استان به‌زودی آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه آثار هنری دانشجویان و کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی دانشجویان هنرمند و علاقه‌مند به مباحث فرهنگی، در موضوعات متنوع نیز در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

این فعال دانشجویی بابیان اینکه اختتامیه این جشنواره دانشجویی در اسفندماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: اختتامیه پایان کار جشنواره رویش نخواهد بود و علاوه بر تداوم دوره‌های توانمندسازی دانشجویان، از برترین‌های این جشنواره در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری استفاده خواهد شد و افراد مستعد نیز به سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و هنری معرفی خواهند شد؛ همچنین برترین‌ها های بخش‌های مختلف به جشنواره کشوری ققنوس راه خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از آخرین برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره رویش به نشانی rooyeshfestival.ir و یا کانالی تلگرامی جشنواره با آدرس @rooyeshfestival مراجعه کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار