خبرهای داغ:

چهارمین جشنواره مطبوعات و حمایت از حقوق مصرف‌کننده برگزار می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از برگزاری چهارمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه‌های برخط در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۰۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

علی همتی اظهار داشت: امسال چهارمین جشنواره استانی مطبوعات و رسانه‌های برخط در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با همکاری اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شیراز و خانه مطبوعات فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که در بازه زمانی اول اسفندماه 1395 تا 20 بهمن ماه 1396 به تولید و انتشار مطالبی در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان پرداخته‌اند، می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیک دبیرخانه جشنواره به آدرس Matbouat@jhmfars.com ارسال کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: این جشنواره همچون سال گذشته در رسته‌های خبر، گزارش و عکس خبری در دو بخش نگاه حرفه‌ای با موضوعات حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و نگاه ویژه با موضوع «درج قیمت؛ فرهنگ سازی، الزامات و جرائم قانونی» برگزار می‌شود.

همتی بیان کرد: خبرنگاران برای اطلاع از شرایط شرکت در این جشنواره و دریافت فراخوان و فرم ثبت‌نام می‌توانند به وب سایت جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان فارس به آدرس www.jhmfars.ir، وبسایت خانه مطبوعات فارس https://www.fpressh.ir و یا وبسایت اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس https://fars.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره استانی مطبوعات در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سال 1395، گفت: سال گذشته 135 اثر به این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 79 اثر به مرحله داوری راه یافتند که شامل 31 گزارش و 22 خبر در بخش حرفه‌ای (رعایت حقوق مصرف کنندگان) و 26 اثر در بخش ویژه (اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از تولید ملی) بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بدون شک قلم‌زدن در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و احترام  به حقوق مشتریان، در شناسایی مشکلات این بخش و رفع آنها اثر دارد و باید از خبرنگارانی که با نوشتارشان از حقوق مصرف‌کنندگان دفاع می‌کنند، قدردانی کرد.

همتی اظهار داشت: گرچه دولت باید با برنامه‌ریزی مناسب به حمایت از تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برای تولید کالای باکیفیت و ارائه خدمات مطلوب بپردازد، اما رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اخبار و گزارش‌ها و تحلیل‌ها، به فرهنگ‌سازی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان پرداخته و آنچه را که از دید مسئولان دولتی پنهان مانده متذکر و برای رفع نقیصه‌ها به کمک دولت بیایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار