خبرهای داغ:
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به کمبودهای ورزشی در شهر صدرای شیراز گفت: برای ساخت مجموعه ورزشی بزرگ در صدرا نیازمند یک زمین مناسب هستیم.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۱۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

حیدرعلی کامیاب امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ورزش شهر صدرا که با حضور فرماندار شهرستان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: درخواست ما از شهرداری و شرکت عمران صدرا این است، در کمترین زمان ممکن زمینی را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دهند تا در مدت یک ماه کار ساخت اماکن ورزشی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه قول می‌دهیم هر مرحله از این مجموعه بزرگ ورزشی کمتر شش ماه افتتاح شود افزود: با این روش در مدت زمان کوتاهی زیرساخت‌های ورزشی صدرا توسعه می‌یابد و به گونه‌ای باید اماکن ورزشی ساخته شود که پیش‌بینی نیاز مردم تا 30 سال آینده صورت گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: در چند سال گذشته مکاتباتی با شرکت عمران برای احداث سالن سرپوشیده چند منظوره و دیگر اماکن ورزشی داشته‌ایم که به نتیجه نرسیداما در حال حاضر با وجود شورای شهر پیگیر ، شهردار پرتلاش و مدیرعامل جدید شرکت عمران که نگاه مثبتی به ورزش دارند و در گام نخست دو قطعه زمین به اداره کل ورزش و جوانان معرفی کرده‌اند امیدواریم بتوانیم قدم های خوبی برای ساخت زیرساخت های ورزرشی در صدرا برداشته شود.

وی گفت: رشد متوازن شیراز در زمینه ورزش  هم اکنون  شروع شده و در این مسیر ما باید به صدرا نیز نگاه ویژه‌ای کنیم چون صدرا بخشی از شیراز است و جمعیت سرریز را در خود جای داده و باید  امکانات ورزشی در این شهر به حدی باشد که ورزشکاران و جوانان در شهر صدرا به ورزش بپردازند.

در این نشست فرماندار شهرستان شیراز، نیز اظهار داشت:در بحث آسیب‌های اجتماعی نگرانی‌های زیادی برای شهر صدرا وجود دارد و لازم است یک تفکر جدید نسبت به این شهر داشته باشیم.

حیدر عالیشوندی افزود: با پیگیری بحث راه‌های مواصلاتی و طرح تفضیلی شهر صدرا و مصوب کردن آن بسیاری از مشکلات صدرا حل می‌شود اما در زمینه ورزش شهر صدرا نیاز به یک مجموعه چند منظوره بزرگ، زمین چمن و استخر دارد که در فرمانداری همکاری و پیگیری لازم در زمینه تامین اعتبارات مورد نیاز موارد انجام شده است.

عباس ملک‌زاده شهردار صدرا نیز اظهار داشت: با توجه به رکود اقتصادی و کم شدن صدور پروانه که یکی از عوامل مهم درآمد شهرداری است، این شهرداری نمی‌تواند در امور ورزش سرمایه‌گذاری کلانی انجام دهد به همین دلیل از فرماندار و مدیر کل مورزش و جوانان می‌خواهیم نگاه ویژه ای در بحث ورزش به صدرا داشته باشند .

وی بیان کرد: شهر صدرا دارای جمعیتی بالای 100 هزار نفر است که درصد بالایی از جوانان ورزشکار این شهر برای انجام ورزش به شیراز می‌روند که همین موضوع باعث مشکلات فراوانی از جمله صرف وقت، حمل ونقل و هزینه اضافی را بر خانواده‌ها تحمیل کرده است که امیدواریم با ساخت چند مجموعه و سالن‌های ورزشی مناسب رضایت شهروندان به ویژه جوانان را جلب کنیم.

ملک‌زاده افزود: یکی از کارهایی بسیار مهمی که شهرداری و اعضای شورای شهر انجام داده‌اند گرفتن مجوز تاسیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا است که در کشور فقط 30 شهرداری این سازمان را دارند و با ایجاد این سازمان شهرداری در حوزه ورزش می‌تواند خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهد.

وی بیان کرد: در طرح جامع شهر صدرا زمینی به مساحت بیش از 30 هکتار برای امور ورزش پیش‌بینی شده است و در صورتی که بتوانیم این مقدار زمین را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دهیم می‌توانیم یک دهکده بزرگ ورزشی با تمام امکانات و برای تمام رشته‌های ورزشی در صدرا ایجاد کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها