اسماعیل هادی نژاد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهشهر از اشتغال ۴ هزار نفر با احداث کارخانه پتروشیمی در شهرک صنعتی خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک این کارخانه کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۱۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اسماعیل هادی نژاد رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهشهر از اشتغال ۴ هزار نفر با احداث کارخانه پتروشیمی در شهرک صنعتی خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک این کارخانه کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: کارخانه پتروشیمی در ۱۸ هکتار و دو مرحله در شهرک صنعتی و با سرمایه گذاری داخلی به زودی کلنگ زنی می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهشهر گفت: بهره برداری این کارخانه به طور مستقیم برای ۳ هزار نفر و غیرمستقیم برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی نقدینگی را یکی از مسائل مهم در حوزه صنعت برشمرد و افزود:ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات واحد‌های متروکه، تعطیل یا نیمه تعطیل تسهیلاتی در قالب تسهیلات جاری درنظر گرفت که ۳۴ واحد در سامانه ثبت شدند .

به گفته وی ۲۰ واحد در کارگروه استانی بررسی شد و تاکنون ۶۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان اعتبار درخواست و ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مورد تایید قرار گرفت.

هادی نژاد گفت: بانک‌ها امسال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را به واحد‌ها دادند و برخی از واحد‌ها به دلیل سختگیری بانک‌ها انصراف دادند.

وی افزود:سهم شهرستان بهشهر از بسته اقتصاد مقاومتی ۱۳ میلیارد تومان بود که در واقع ۴۰ درصد اعتبارات توانست تاثیر گذار باشد و تنها ۸ واحد توانستند اشتغال ایجاد کنند.

وی گفت: در صورتی که این واحد‌ها در حضور خیریانپور معاون استاندار مازندران متعهد شدند در قبال تسهیلات حداقل ۳۰ فرصت شغلی ایجاد کنند، اما به تعهداتشان عمل نکردند.

وی به ۲ هزار و ۶۹۹ مورد بازرسی از واحد‌ها اشاره کرد و افزود:۴۳۹ پرونده به ارزش ریالی ۳۷ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات ارسال شد و گرانفروشی و عدم درج قیمت مهمترین عناوین تخلفات بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها