خبرهای داغ:
مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس با اشاره به اجرای نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد استان گفت: تاریخ برگزاری این جشنواره از دهه فجر امسال به فروردین ۹۷ موکول شد.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۲۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

علی اصغر گروسی با اشاره به اجرای نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد استان اظهار داشت: تاریخ برگزاری این جشنواره از دهه فجر امسال به فروردین 97 موکول شد و متقاضیان تا پایان امسال می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

وی با بیان اینکه از شهرستان‌های استان به تناوب آثار ارسال شده است، گفت: استقبال در شهرهای فیروزآباد، خرمبید و شیراز بیش از دیگر شهرها بوده است اما ارائه آمار دقیق از آثار پس از پایان مهلت امکانپذیر است. 

مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس افزود: اخلاق و خانواده، آسیب‌های اجتماعی و معضلات حاشیه‌نشینی، تمدن اسلامی و زندگی انبیا و اولیا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و انتظار و مهدویت به عنوان محورهای موضوعی این جشنواره اعلام شده است. 

گروسی با بیان اینکه تمامی گروه‌های تئاتر مسجدی، غیرحرفه‌ای، دانشجویی و دانش‌آموزی می‌توانند در این رویداد هنری در دو بخش برادران و خواهران شرکت کنند، بیان کرد: متقاضیان با مراجعه به پایگاه اینترنتی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند. 

وی عنوان کرد: کلیه اجراها در مساجد برگزیده سطح شهر انجام می‌شود و هیچ بخشی از رقابت در سالن، یا تماشاخانه‌های حرفه‌ای برگزار نمی‌شود. 

مدیر واحد نمایش حوزه هنری استان فارس تصریح کرد:گروه‌ها در استفاده از متن کاملا آزاد هستند و زمان اجرای هر نمایش باید بین 10 تا 30 دقیقه باشد همچنین رقابت در جشنواره ویژه گروه‌های تک جنسیتی است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها