خبرهای داغ:
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش گفت: دولت وضعیت اشتغال بازنشسته‌ها را تعیین تکلیف کند.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۲۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

مراسم اختتامیه نخستین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور و پنج نفر از وزرای دولت آغاز شد.

در این مراسم که با حضور جوانان فعال کشور عضو مجمع ملی سازمان‌های‌ مردم نهاد در استانداری فارس برگزار شده، وزیر ورزش و جوانان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری و معاون زنان و خانواده رئیس جمهور حضور دارند.

استاندار فارس در این مراسم با عرض خیر مقدم اظهار داشت: جای افتخار است که فارس میزبان نخستین مجمع ملی سازمان‌های‌ مردم نهاد است و امیدواریم این نشست سبب ارتقاء نشاط اجتماعی در جامعه باشد.

اسماعیل تبادار افزود: امروز هیچ دولتی قادر نیست همه امور جامعه را به عهده گیرد و سمن‌ها به عنوان ضرورت اجتماعی ایجاد شده و در این زمینه کمک به توسعه پایدار می‌کنند. در کشورهای توسعه  یافته شاهد فعالیت زیاد سازمان‌های مردم نهاد هستیم و در کشور ما هنوز به اهداف خودمان نرسیده و این کشورها عقب هستیم.

وی عنوان کرد: باید سازمان‌های مردم نهاد با حمایت دولت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی وارد عمل شوند.

استاندار فارس گفت: از مهم‌ترین راهکارها استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است و می‌توانند بهترین راه برای برون رفت از مشکلات باشند.

تبادار گفت: تشکیل تشکل‌های مردم نهاد یکی از اولویت‌های دولتی است چراکه به جز امور حاکمیتی می‌توان امور دیگر را به تشکل‌های مردم نهاد داد تا جامعه به سمت پیشرفت رفت.

وی اظهار داشت: در محیط زیست مشکلات زیادی داریم که نیاز است فرهنگ عمومی را بالا ببریم  همچنین در زمینه سلامت مردم و کارآفرینی نیازمند همکاری تشکل‌های مردم نهاد هستیم.

انتخاب یک فرد 50 ساله به عنوان مشاور جوان قابل قبول نیست 

فرید موسوی، رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: بحث حمایت از جوانان در دولت برای ما اثبات شده؛ اما پیگیری مشکلات جوانان در سطوح دولت مناسب نبوده و مشکل جدی تشکیل ستاد ساماندهی جوانان در استان‌ها است به گونه‌ای که حتی تشریفاتی هم تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها اهمیتی به این موضوع داده نشده که این قابل قبول نیست، گفت: مجلس شورای اسلامی بودجه خوبی به ورزش اختصاص داد اما امسال اجرایی نشد که درخواست ما این است در سال آینده بیشتر به این موضوع توجه شود.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی افزود: باید بودجه جوانان مراقبت و این بودجه نباید مورد بی‌مهری واقع شود. برای استانی که 400 هزار جوان داشته باشد نمی‌توان با 20 میلیون تومان برنامه اجرا کرد.

موسوی عنوان کرد: باید فرصت‌های مدیریتی در اختیار جوانان  قرار گیرد و درخواست ما توجه به این موضوع است، سوال این است که چرا طرح دستیاران جوان اجرا نمی‌شود. اینکه یک 50 ساله به عنوان مشاور جوان انتخاب می‌شود، شایسته نیست و قبول نداریم.

وی تصریح کرد: باید در موضوع انتخاب مشاوران و دستیاران در نهادهای مختلف به جوانان توجه شود و انتصاب مشاور جوان دولت نیز مورد توجه قرار گیرد.

دولت وضعیت بازنشسته‌هایش را تعیین تکلیف کند

محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان نیز اظهار داشت: تمام مراسم به همت جوانان و ایده‌های آنان برگزار شد و این نشان از توانمندی جوانان دارد.

وی با بیان اینکه دولت یک بار و برای همیشه تکلیف بازنشستگان دولت را مشخص کند، گفت: تعهد می‌کنیم به ازای هر بازنشسته 5 جوان با همان آگاهی و صلابت بیشتر معرفی کنیم. حضور جوانان به سیستم دولت باید اتفاق افتاد و بازنشسته‌ها جای خود را به جوانان بدهند.

تندگویان افزود: از زمانی که دولت تشکیل شد تعداد تشکل‌ها از 70 تشکل به دو هزار تشکل رسید و تعهد می‌دهیم تا پایان دولت به 5 هزار تشکل  افزایش یابد.

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: این تشکل‌ها در بخش‌های مختلف فعال است و تمام آنها مجامع استانی دارند. در این سه روز 260 نفر از اعضای مجامع ملی گردهم آمدند و هیئت رئیسه تشکیل دادند و اساسنامه آنان تصویب شد. 

وی عنوان کرد: درخواست ما این است که  اساسنامه ثبت ملی و از ظرفیت جوانان استفاده شود باید جایگاه مدنی به آنان داده شود. 

تندگویان با بیان اینکه تشکل‌های کارآفرین و تشکل‌های بزرگ علمی در کشور وجود دارد که هلال ماه رمضان را این‌ها تشخیص می‌دهند، گفت: تشکل‌های مردمی اقتصاد را در کشور پویا کرده‌اند و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

در ادامه مراسم اختتامیه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان معاون اول رئیس جمهور اساسنامه مجمع ملی سازمان‌های‌ مردم نهاد را رونمایی کرد. همچنین تمبر این مجمع توسط وزاری دولت رونمایی شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها