در ۱۰ ماهه سالجاری صورت گرفت.

کشف ۳۷ گرم طلای خارجی قاچاق توسط مرزبانی کردستان

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال و ۴۱۱ هزار دلار به ارزش ۱۷ میلیارد ریال نیز توسط اداره اطلاعات و مرزبانی استان کشف شده است.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۳۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا میرزایی در دهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، اظهار کرد: برنامه و رویکرد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۷۰ درصد بر اساس پیشگیری و ۳۰ درصد نیز اقدامات مقابله‌ای بوده است که خوشبختانه همه دستگاه‌های درگیر در حوزه پیشگیری از ورود کالا‌های قاچاق، به خوبی عمل کرده‌اند.

وی افزود: برخورد با قاچاق در کردستان با دو دیدگاه فرهنگی و برخورد با اقلام ممنوعه انجام می‌شود که در حوزه فرهنگی باید متولیان و دستگاه‌های فرهنگی با تمام پتانسیل و ظرفیت وارد کار شده و در جهت روشنگری و آگاه سازی عامه مردم اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: در حوزه سخت افزاری نیز ماموریت‌هایی به دستگاه‌های مرتبط محول شد و اولویت نیز بر اقلامی بوده که با باور‌های دینی و مذهبی منافات دارد.

وی همچنین برخورد با کالا‌های سلامت محور را از دیگر اولویت‌های برخورد با کالا و اقلام ممنوعه اعلام کرد و گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته ۱۰ بار اقدام عملیاتی در کردستان داشته‌ایم که منجر به انهدام کالا‌های سلامت محور شده و خوشبختانه به بازار ورود پیدا نکردند.

میرزایی اعزام تیم‌های بازرسی را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: در این راستا طی سال جاری چندین محموله سنگین که مبدا بارگیری آن آذربایجان غربی بوده در کردستان زیر ضربه قرار گرفته و از ورود آن ممانعت شده است.

وی اعلام کرد: کردستان طی دو سال متوالی رتبه اول کشور را در سطح کشفیات اقلام ممنوعه کسب کرده و به طور قطع سال جاری نیز جزء استان‌های برتر کشور در این زمینه خواهد بود.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق الا و ارز کردستان عنوان کرد: طی ۱۰ ماهه سالجاری ۵۰ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰۴ نخ سیگار در کردستان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: کشفیات لوازم آرایشی بهداشتی ۵ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۰۳ قلم بوده که ۲۳۷ درصد افزایش، دارو ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۹۶ قلم کشف شده که ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

میرزایی تعداد کل پرونده‌های متشکله در این خصوص را ۴ هزار و ۷۸۱ فقره اعلام کرد و گفت: کردستان در این زمینه نیز ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری همچنین ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق توسط مرزبانی و اداره کل اطلاعات استان به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال کشف شده و ۴۱۱ هزار دلار به ارزش ۱۷ میلیارد ریال نیز توسط اداره اطلاعات کشف شده است.

به نقل از ایسنا


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات