جامعه شناس بسیجی در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد
ابهری در پایان یادآور شد: کارآفرینان و سرمایه گذاران و افرادی که در زمینه اشتغال زایی توانمندی‌های فکری و نرم افزاری دارند بایستی به کمک هموطنان آسیب دیده بشتابند.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۵۵
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
ابهری گفت: صنایع واسطه روستایی و واحد‌های تولیدی کشاورزی و نیز صنایع کوچک می‌تواند از مهاجرت زلزله زدگان به شهر‌های بزرگ جلوگیری کرده و برای آن‎ها موجب دلگرمی، تشویق و اقامت در خانه و کاشانه خود را فراهم سازد.
مجید ابهری جامعه شناس بسیجی در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون کمبود اشتغال در منطقه زلزله زده غرب کشور و اقداماتی که بایستی برای رفع این مشکل صورت گیرد عنوان کرد: اشتغال مهمترین دغدغه‌ی آسیب دیدگان زلزله غرب کشور است، با توجه به کمک‌های گسترده مردم و حضور پررنگ و توانمند سپاه و بسیج و ارتش در ساخت سرپناه برای آسیب دیدگان دو موضوع در مورد این عزیزان بسیار مهم و قابل توجه است.
وی بیان کرد: نکته اول آسیب‌های روحی و روانی ناشی از فقدان عزیزان، اقوام و اعضای خانواده آن‌ها است که همزمان با ویرانی خانه و کاشانه آن‌ها برای مردم آسیب دیده، مشکلات روحی و روانی نظیر افسردگی، کابوس‌های شبانه، اضطراب را به دنبال دارد که مددکاری و روان درمانی مردم این منطقه به ویژه کودکان و نوجوانان باید در دستور کار دراز مدت قرار گیرد.
ابهری در ادامه افزود: نکته دوم موضوع اشتغال و تحصیل آسیب دیدگان است که بسیاری از افراد در این منطقه در حال حاضر بیکار هستند و بایستی به فکر کارآفرینی و اشتغال زایی آن‌ها بود.
وی اظهار داشت: صنایع واسطه روستایی و واحد‌های تولیدی کشاورزی و نیز صنایع کوچک می‌تواند از مهاجرت زلزله زدگان به شهر‌های بزرگ جلوگیری کرده و برای آن‎ها موجب دلگرمی، تشویق و اقامت در خانه و کاشانه خود را فراهم سازد.
ابهری در توضیح این مطلب بیان کرد: با توجه به این موضوع سرمایه گذاری دولت و سازمان‌های حمایتی در مناطق غرب کشور و نیز توسعه و گسترش صنایع دستی و خانگی برای بانوان می‌تواند از نظر درآمدزایی برای خانوده‌های آسیب دیده و اشتغال زایی برای مردان قدم‌های مثبتی را برداشته و نیز رفع دغدغه از این مصیبت زدگان کند که در غیر اینصورت به زودی شاهد مهاجرت گسترده روستاییان غرب کشور به شهر‌های بزرگتر و کلان شهر‌ها خواهیم بود که خود آفریننده مشکلات بعدی برای مهاجران و افراد شهر‌های میزبان خواهد شد.
ابهری در پایان یادآور شد: کارآفرینان و سرمایه گذاران و افرادی که در زمینه اشتغال زایی توانمندی‌های فکری و نرم افزاری دارند بایستی به کمک هموطنان آسیب دیده بشتابند و نیز دولت باید از طرح‌های کوچک سرمایه گذاری استقبال کرده و تسهیلات و امکانات سرمایه گذاری نظیر معافیت از مالیات برای چندین سال و ارائه خدمات فنی مثل آب، برق، گاز رایگان به کارآفرینان قدم‌های جدی و استوار بردارد.
ارسال نظرات