رئیس صنعت معدن تجارت سیریک:

اشتغالزایی ۲۵۰ نفری بخش خصوص در سیریک/ استفاده از ظرفیت های منطقه ای برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان سیریک گفت: در راستای اجرای سیاست های طرح های اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغالزایی با استفاده از ظرفیت های منظقه ای سه کارخانه تولید آجر در شهرستان سیریک راه اندازی شده است.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۷۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛محمد کریمی رئیس  اداره صنعت معدن تجارت شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی افزود: در حال حاضر در شهرستان سیریک  این سه ۳ کارخانه ماهانه بیش از ۱۲ هزار تن انواع آجرهای سفالی دیواری ، نما و سقفی تولید و روانه بازار می کنند.

وی اظهار کرد: با راه اندازی این سه کارخانه تولید آجر در شهرستان سیریک علاوه بر تامین نیاز شهرستان به استان های کرمان و سیستان و بلوچستان فرستاده می شود و در صورت فراهم شده زیر ساخت های مجتمع بندری سیریک ظرفیت صادرات به کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس بویژه کشور عمان برخوردار است.

کریمی یادآور شد: در حال حاضر در این کارخانه های تولید آجر در شهرستان سیریک بیش از ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره صنعت معدت تجارت شهرستان سیریک اضافه کرد: با تولید ظرفیت فعلی کارخانه های تولید آجر شهرستان سیریک حدود ۴۰ درصد آجر هرمزگان در شهرستان سیریک تولید و تامین می شود.

وی بیان کرد: این  واحدهای تولیدی در زمین هایی به مساحت  ۱۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان  با مشارکت بخش خصوصی  در منطقه روستای کلاوی و لبنی از توابع بخش بمانی شهرستان راه اندازی شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل تامین مواد معدنی از نوع خاک رس در شهرستان و سرمایه گذاری های خوب بخش خصوصی این کارخانه ها قابلیت و ظرفیت تامین انواع آجرها استان هرمزگان برخوردار هستند.

شهرستان سیریک  با جمعیت ۴۵ هزار نفری در فاصله ۱۷۵ کیلو متری شرق مرکز استان قرار دارد .

ارسال نظرات