خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین به اجرای طرح پابند الکترونیک در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با بررسی هایی که در آراء محاکم قضایی استان صورت پذیرفته است بیش از 100 نفر از زندانیان استان می توانند طبق قانون از پابند الکترونیک استفاده نمایند.
کد خبر: ۸۹۸۱۳۶۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای مسئولان قضایی استان که در سالن جلسات اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی قزوین برگزار شد، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و باید بیش از پیش یاد و خاطره ایام انقلاب را گرامی بداریم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های دنیا تفاوت های بسیاری داشته و دارد، این انقلاب رهبرش، مردمش، هدفش و سرزمینش با سایر انقلاب ها متفاوت بوده و هست.
رییس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای رهبری دینی و مردم ولایت مدار و مومن به ارزش ها و سرزمینی با تاریخی سراسر ضد استکباری بوده است که این وجوه و خصیصه های مختلف را می توان در ابعاد مختلف انقلاب اسلامی شاهد بود.
حجت الاسلام نورالله قدرتی به روایتی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) فرموده اند که حب در راه خدا و بغض در راه خدا یعنی پذیرش ولایت اولیاء الهی و تبری از دشمنان خدا یکی از محکم ترین شاخه های دین است.
وی افزود: اگر بخواهیم خود، خانواده و جامعه را به انسجام لازم برسانیم باید سیره زندگی اهل بیت (ع) را در ابعاد مختلف زندگی خودمان تقویت کنیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین به اجرای طرح پابند الکترونیک در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با بررسی هایی که در آراء محاکم قضایی استان صورت پذیرفته است بیش از 100 نفر از زندانیان استان می توانند طبق قانون از پابند الکترونیک استفاده نمایند.
حجت الاسلام قدرتی افزود: تا پایان امسال تعداد 20 نفر از این زندانیان به صورت آزمایشی به وسیله پابند های الکترونیکی از زندان خارج خواهند شد.
این مقام قضایی استان به سیاست کاهش جمعیت کیفری اشاره و تشریح کرد: اجرای طرح پابند الکترونیک در جرائمی که شخص ناخواسته مرتکب جرم غیرخشنی شده است موجب کاهش جمعیت کیفری زندان ها شده و شرایط اصلاح مجرم در درون جامعه فراهم می شود.
رییس کل دادگستری استان به برخورد بدون اغماض با مجرمین جرائم خشن و امنیتی اشاره و تصریح کرد: در بسیاری از جرائم غیر خشن و جرائمی که شخص ناخواسته مرتکب جرمی شده است زندان جای اصلاح نیست چون فرصت اصلاح شدن برای مجرم وجود ندارد و لازم است که شخص با حضور در جامعه و کمک جامعه اصلاح شود.
حجت الاسلام قدرتی در پایان اظهار داشت: لازم است نگاه جامعه و حتی قضات به حبس و زندان تغییر کند زیرا در بسیاری از جرائم از زندان باید به عنوان دوای آخر استفاده شود و بتوانیم طبق قانون بیشتر از احکام جایگزین حبس استفاده نماییم که همین امر در سال های آینده موجب کاهش جمعیت کیفری زندان ها خواهد شد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها