مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رشتخوار:

شهرستان رشتخوار رتبه اول پرداخت زکات استان را به خود اختصاص داد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رشتخوار گفت: شهرستان رشتخوار در رتبه اول پرداخت زکات استان در سطح شهرستان‌های هم تراز قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۸۱۵۹۸
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مجید حسین زاده در رابطه با بحث پرداختی‌های زکات در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون مبلغ ۴ میلیارد و هفتصد و هشتاد میلیون ریال توسط خیرین این شهرستان پرداخت شده است، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای ترویج و فرهنگ سازی پرداخت زکات ائمه جمعه و جماعات این شهرستان با نهاد کمیته امداد همکاری خوبی داشته اند، افزود: زکات یکی از واجبات مالی و عبادی است که در نظام اسلامی از اهمّیت بالایی برخوردار است و در منابع دینی مانند کتاب و سنّت در ردیف نماز و جهاد قرار گرفته و یکی از پنج ستون دین اسلام به شمار می‌رود.

مدیر کمیته امداد شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده به مددجویان و اقشار نیازمند همان روستا به صورت نقد و غیر نقدی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بخش از زکات جمع آوری شده در راستای پروژه‌های عمرانی مساجد و اماکن عام المنفعه و … مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب عدالت اجتماعی و رفع فقر از جامعه اسلامی می‌شود، ضمن تشکر و قدردانی از متولیان این فریضه واجب الهی از سایر اقشار، کشاورزان، دامدارن، و مجمع صنفی شهرستان که هنوز زکات مالشان را پرداخت نکرده‌اند دعوت به همکاری کرد، تا با همکاری دبیرخانه شورای زکات شهرستان، زکات اموالشان را به فقرای همان محل پرداخت کنند.

حسین زاده با تاکید بر اینکه این شهرستان رشتخوار با پرداخت این میزان زکات در رتبه اول پرداخت زکات استان در سطح شهرستان‌های هم تراز قرار دارد افزود: همکاری خیرین و نیکوکاران شهرستان رشتخوار در بحث پرداخت زکات ستودنی است، که این نشان از توجه مردم این شهرستان به فریضه الهی زکات دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها