مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، پروژه‌های مربوط به "کنترل سیل" در حوزه قزل‌تپه زنجان، "چالجوق" و "چشین" ابهر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۶۰۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از آماده کردن 8 پروژه قابل افتتاح در راستای گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان‌های زنجان، ابهر، سلطانیه و طارم و خرمدره خبر داد و گفت: 6 مورد از این پروژه‌ها مربوط به عملیات آبخیزداری و آبخوان داری است که با اعتبارات ملی و استانی افتتاح خواهند شد.

خلیل آقاجانلو ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، پروژه‌های مربوط به "کنترل سیل" در حوزه قزل‌تپه زنجان، "چالجوق" و "چشین" ابهر با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود.

آقاجانلو اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری را در راستای حفظ و ذخیره آب حاصل از بارش باران جهت حفظ و حراست از منابع خدادادی بیان کرد : تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی را یکی از راه‌های استفاده بهینه از آب دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در منطقه "ذاکر" زنجان با هدف تقویت منابع آب شرب شهر زنجان و "ویستان " خرمدره نیز پروژه های آبخوانداری و ، "چهرآباد" زنجان پروژه پخش سیلاب افتتاح خواهد شد به عملیات نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در روستای "تازه‌کند" طارم و "پرنگین" سلطانیه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی با هدف ترغیب جنگل نشینان و روستائیان برای مشارکت در پروژه های حفاظتی اداره کل منابع طبیعی صورت می گیرد، افزود: معتقدیم الگوی مصرف سوخت در روستاهای حاشیه جنگل ها با هدف حفظ و حراست از درختان و گونه‌های جنگلی تغییر یابد و نصب آبگرمکن های خورشیدی می‌تواند تا حد قابل قبولی در این موضوع موثر واقع شود.

آقاجانلو کل اعتبارات ملی و استانی این پروژه ها را در مجموع 61 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اعلام کرد که در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهند رسید.

ارسال نظرات