مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

استان زنجان 32 هزار بیکار دارد

کد خبر: ۸۹۸۱۶۰۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طبق آمار گرفته شده در نیمه نخست امسال 32 هزار نفر بیکار در استان شناسایی شده است.

محمدرضا یوسفی افزود: به منظور اجرای دو طرح " اشتغال فراگیر " و " اشتغال روستایی" سامانه‌ای مشترک به عنوان "کارا" راه‌اندازی شده که در دسترس سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در بخش اشتغال فراگیر علاوه بر بحث مداخلات توسعه‌ای ارائه تسهیلات همراه با یارانه نیز در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: در طرح اشتغال روستایی تسهیلات یارانه ای مناسبی پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی سه دسته است که نوع نخست آن برای شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی صنعتی است، تصریح کرد: این بخش از تسهیلات گیرندگان مشمول سود 10 درصدی  شده و  برای مناطق روستایی معمولی نیز نرخ سود 6 درصدی و برای مناطق روستایی و عشایری مرزی نرخ سود 4 درصدی در نظر گرفته شده است.

یوسفی در ادامه به برنامه‌های دولت برای ایجاد 970 هزار فرصت شغلی در کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان از این تعداد 12 هزار و 500 شغل است که این فرصت‌های شغلی در قالب توسعه رسته‌های منتخب، مداخلات سیاسی و اشتغال حمایتی پیگیری خواهد شد.

وی سهم استان را در قالب رسته‌های منتخب شغلی 7 هزار و 654 مورد اعلام کرد و گفت: همچنین سهم استان از محل صندوق توسعه ملی 285 میلیارد تومان است که از این مبلغ 100 میلیارد تومان آن اختصاص یافته است که 30 درصد آن به صورت متمرکز و براساس عملکرد استان‌ها تخصیص پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین سهم استان را در رسته‌های منختب 7 هزار و 654 فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: در این بخش از محل صندوق توسعه ملی 100 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

یوسفی همچنین از اختصاص 2/19 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از بخش مشاغل خانگی خبر داد و گفت: این میزان اعتبار با  عاملیت بانک ملت و توسعه تعاون و بانرخ 4درصد پرداخت خواهد شد .

وی در ادامه گزارشی از وضعیت بیکاری در استان ارائه کرد و افزود: طبق آمار گرفته شده در نیمه نخست امسال 32 هزار نفر بیکار شناسایی شده و نرخ بیکاری 9.7 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین از اجرای طرح روستا تعاون با هدف ایجاد 3 هزار طرح تعاونی روستایی در کشور خبر داد و گفت: سهم استان در این بخش 48 تعاونی می باشد که در اجرای این طرح تعداد 90 روستا مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و امید داریم از رهگذر اجرای این طرح تعداد حدود 400 فرصت شغلی جدید در این حوزه ایجاد نماید .

وی با اشاره به اینکه تاکنون 43 تعاونی دراین طرح مشارکت خواهند نمود که از این تعداد 33 تعاونی جدید و 10 تعاونی از بین تعاونی های غیر فعال روستایی مجدداً فعالیت خود را آغاز نموده اند و امید است با حمایتهای مختلف از بین حمایت های مالی و توجه به زنجیره های ارزش شاهد فعالیت و رونق اینگونه تعاونی ها در سطح روستاهای استان باشید .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار