خبرهای داغ:
آئین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید محمود مراداسکندری از شهدای عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۶۳۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت دلیر شهید محمود مراداسکندری از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و یکی از شهیدان عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا آئین بزرگداشتی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان اسلام در اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه روز پنج‌شنبه 12 بهمن ماه سال 1396 برگزار می‌شود که در این آئین مردم شهرهای مختلف خوزستان یاد و خاطره شهید محمود مراداسکندری از شهیدان عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا را گرامی می‌دارند.

دومین سالگرد شهادت شهید محمود مراداسکندری از شهدای مدافع حرم خوزستان در گلزار شهدای اهواز قطعه شهدای مدافع حرم انجام می‌شود که اقشار مختلف مردم، علما، روحانیون، طلاب علوم دینی، دانشجویان، اساتید دانشگاه، دانش‌آموزان و معلمان به این دلیرمرد ادای احترام می‌کنند.

جمعی از خانواده‌ معظم شهدای مدافع حرم استان خوزستان نیز در آئین بزرگداشت این شهید آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا حضور می‌یابند.

همچنین مراسم دیگری به مناسبت دومین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید محمود مراداسکندری روز پنج‌شنبه 12 بهمن ماه سال 1396 بعد از نماز مغرب و عشا در اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه که همزمان با ایام فاطمیه در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) اهواز واقع در زیتون کارگری، کوی طالقانی، خیابان رازی برگزار می‌شود که آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آن سخنرانی می‌کند.

در سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید محمود مراداسکندری حسن حمادی آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت می‌کند و ابراهیم سنایی از حماسه سرایان کشور به قرائت اشعار خود می‌پردازد.

در این آیین معنوی که اجرای آن بر عهده برادر محمد شحیطاط است احمد طرفی از مداحان کشور مرثیه سرایی می‌کند.

  شهید محمود مراداسکندری از شهدای مدافع حرم خوزستان و یکی از شهیدان گلگون کفن در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا سوریه فرزند احمد که در تاریخ دوم فروردین ماه سال 1366 دیده به جهان گشود.

این جوان اهوازی پس هجوم تکفیری‌ها به سوریه به همراه خیل عظیمی از جوانان پرشور خوزستان و اهواز برای دفاع از حرم نورانی حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به این کشور رفت و در روز یکشنبه 12 بهمن ماه سال 1394 به همراه تعدادی از رزمندگان اسلام به ویژه روحانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی خلیلی‌بلوطکی، شهید علی‌ حسینی‌کاهکش، شهید رضا عادلی کردزنگنه و شهید داوود نریمیسا به شهادت رسید.

شهید محمود مراداسکندری در سن 28 سالگی در منطقه باش کوی سوریه و در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا به فیض شهادت نائل شد و پیکر پاکش در قطعه یک گلزار شهدای اهواز در کنار عموی بزرگوارش شهید محمود مراداسکندری آرام گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها