با حمایت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در همه روستا‌های بالای ۱۵۰ خانوار استان، صندوق توسعه خرد زنان روستایی راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۱۷۴۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مسئول آموزش زنان روستایی و عشایر سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در دهمین جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان گفت: راه اندازی صندوق توسعه خرد زنان روستایی شتاب بیشتری گرفته و اکنون تعداد صندوق‌ها از ۴۲ صندوق در سال ۹۴ به ۹۲ صندوق رسیده است.

لاله بشیرزاده افزود: بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از زنان روستایی در ده شهرستان استان عضو این صندوق هستند و اکنون اعتبار این صندوق‌ها به بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.
وی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته هر سال ۳۰ صندوق جدید در روستا‌های بالای ۱۵۰ خانوار استان ایجاد می‌شود و تا ۹ سال آینده این صندوق در همه ۳۸۵ روستای بالای ۱۵۰ خانوار استان راه اندازی می‌شود.
بشیرزاده افزود: تولید صنایع دستی، صنایع غذایی و بسته بندی و تولید محصولات دامی و گیاهی از مهمتری مشاغل راه اندازی شده در این صندوق است.
وی گفت: توسعه اشتغال پایدار در روستاها، توانمندسازی زنان روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستایی و ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا از اهداف راه اندازی صندوق توسعه خرد زنان روستایی است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان نیز در این جلسه گفت: صندوق توسعه خرد زنان روستایی ازنمونه‌های موفق توسعه اقتصاد مقاومتی است که باید در سطح استان گسترش یابد.
علی رئوفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به ایام دهه فجر به ارائه عملکرد و دستاورد‌های خود برای مردم بپردازند و اهداف و دستاورد‌های نظام اسلامی را در دیدار‌های مردمی و شهرستانی تبیین کنند.
در این جلسه همچنین فرماندار شهرستان بستک به عنوان شهرستان نمونه مردمی کردن اقتصاد، آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی شهرستان بستک را تشریح کرد.
عبدالله پرتابیان گفت: شهرستان بستک ظرفیت‌های بالایی در زمینه توسعه اقتصادی بویژه در صنایع گچ، نمک، پرورش مرغ، تولید پوشاک، گردشگری و صنایع دستی دارد که در صورت تامین آّب و مساعدت بانک‌ها برای تامین مالی، می‌تواند جهش خوبی در تولید و ایجاد اشتغال داشته باشد.
وی افزود: توسعه صنعت گردشگری، تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ و تولید لبنیات، توسعه بخش‌های کشاورزی و گلخانه‌ای از مهمترین برنامه‌های اقتصادی برنامه ریزی شهرستان بستک است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید طرح‌های اقتصاد مقاومتی را با جدیت بیشتری پیش ببرند و سعی کنند برای طرح‌ها اعتبارات ملی جذب کنند.
صالح دریانورد افزود: جذب اعتبارات ملی از شاخص‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتی است.
بررسی عملکرد و ارائه آخرین وضعیت طرح‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های مختلف استان از دیگر موضوعات این جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان بود.
ارسال نظرات