مسئول معاونت علمی و پژوهشی سپاه ناحیه درگز خبر داد:

پرداخت ۱۵ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مخترعین و مبتکرین

مسئول معاونت علمی و پژوهشی سپاه ناحیه درگز تصریح کرد: مخترعین شرکت کننده در جشنواره جهادگران علم و فناوری می‌توانند برای تکمیل طرح خود تا سقف ۱۵ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دریافت کنند.
کد خبر: ۸۹۸۱۷۸۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
هادی گله‌دار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن اعلام خبر برگزاری جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری تصریح کرد: مراسم تجلیل از مخترعین و مبتکرین و نمایشگاه دستاورد‌های علمی بسیجیان استان به مدت سه روز، از تاریخ هجدهم بهمن ماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: البته سازمان علمی و پژوهشی سپاه امام رضا (ع) از گذشته تا به امروز، مخترعین و مبتکرین زیادی را تحت حمایت خود قرار داده است، ولی تاکنون چنین مجموعه‌ای که از تمام مخترعین بسیجی استان در جهت ارائه توانمندی‌های آن‌ها دعوت به عمل بیاورد تشکیل نشده بود.
 
مسئول معاونت علمی و پژوهشی سپاه ناحیه درگز تبیین کرد: این اولین بار است که جشنواره جهادگران علم و فناوری در سطح استان برگزار می‌شود و تمام اقشار بسیجیان از جمله بسیج دانش آموزی، دانشجویی، اساتید، جامعه پزشکی، مساجد، مهندسین و محلات در آن شرکت خواهند کرد.
 
گله دار تشریح کرد: تاکنون تعداد ۹ نفر از مخترعین و مبتکرین شهرستان در این طرح شرکت کرده اند که یک نفر دانشجو و مابقی افراد دانش آموز هستند. وی افزود: طرح‌های بسیار خوبی برای شرکت در جشنواره ارائه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به عصای هوشمند، سنسور تشخیص گاز، مایع ظرفشویی کاملا گیاهی و بازی رایانه‌ای عفاف و حجاب اشاره کرد.
 
گله دار عنوان کرد: به منظور ارائه آثار عزیزان شرکت کننده در جشنواره، غرفه‌ای تهیه شده است که افراد می‌توانند پس از شروع جشنواره ابعاد مختلف اختراع خود را برای بازدید کنندگان شرح دهند.
 
وی تاکید کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه، قرار دادن اختراعات جوانان مبتکر استان در معرض دید مدیران شرکت‌های دانش بنیان و مسئولان واحد‌های تولیدی است تا به این بهانه، افرادی که برای پیش برد اهداف خود به دنبال طرح خاصی هستند، ضمن بازدید از غرفه‌ها از طرح‌های موجود در نمایشگاه استفاده کنند.
 
فرمانده بسیج دانش آموزی درگز اظهار کرد: آثار نفرات شرکت کننده به همراه تصویر اختراع مذکور به دبیرخانه برگزاری جشنواره ارسال شده و در کمیته داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
آثار برتر در پایان جشنواره، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. گله دار به بیان ویژگی‌های مثبت جشنواره پرداخت و اذعان داشت: طرح‌های شرکت کنندگان در این جشنواره مورد حمایت سازمان علمی پژوهشی سپاه امام رضا (ع) قرار گرفته و افراد می‌توانند برای تکمیل طرح خود تا سقف ۱۵ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دریافت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: تمام شرکت کنندگانی که قصد ثبت اختراع خود را داشته باشند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد. این بهترین موقعیت است برای کسانی که قصد دارند اقدام به ثبت اختراع کنند چرا که هزینه ثبت اختراع در شرایط معمولی بالغ بر چند میلیون تومان است.
 
مسئول معاونت علمی و پژوهشی سپاه ناحیه درگز تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان درگز در جایگاه خوبی از لحاظ ارسال آثار به دبیرخانه برگزاری جشنواره قرار دارد، اما با توجه به ظرفیت بالای جوانان شهرستان درگز در بحث اختراع، انتظار داریم در فرصت باقی مانده افراد بیشتری در جشنواره شرکت کنند.
 
وی در پایان تشریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر اینکه همه ملت ایران بسیجی هستند، تمام افراد مبتکر و مخترع در سطح شهرستان می‌توانند در جشنواره جهادگران علم و فناوری شرکت کرده و از این فرصت مناسب در جهت عملی کردن طرح‌ها و ایده‌های خود استفاده کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار