مسئول اتحادیه انجمن‎های اسلامی دانش‌آموزان البرز با بیان اینکه غرفه‎‍ دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه فجر رونمایی می‌شود، گفت: "رادیو انقلاب" یکی از برنامه‌های دهه فجر برای نمایش چهره منحوس رژیم پهلوی به دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۸۹۸۱۷۹۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، محمدمهدی سلیمی مسئول اتحادیه انجمن‎های اسلامی دانش‌آموزان البرز با تاکید بر اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان قدیمی‌ترین تشکل در آموزش و پرورش است، اظهار داشت: طبق سنوات گذشته برای ایام دهه فجر برنامه‌های ویژه با رویکرد "گفتمان عقلانی انقلاب اسلامی" توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان البرز برگزار می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز با بیان اینکه این گفتمان‌ها در حوزه سیاست خارجی و راهبردهای انقلاب اسلامی است، افزود: این سیاست‌ها برای مقابله با راهبردها و سیاست‌های غیرعقلانی غربی‌ها است که دهه فجر فرصت خوبی برای ایجاد این فضای انقلابی است.

وی ادامه داد: دهه فجر فرصت مناسب و خوب برای انتقال و  ایجاد جریان شناسی انقلابی و دقیق به نسل‌های آینده است و انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از دغدغه‌های اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

سلیمی با تاکید بر اینکه در دهه فجر برنامه‌هایی نظیر کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، جلسات پرسش و پاسخ با محوریت اساتید برگزار می‌شود، عنوان کرد: گفت‌وگوی بین نسل‌ها از برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز در دهه فجر انقلاب اسلامی است و قرارگاه ملی و استانی نیز برای ستاد دهه فجر با حضور مربیان اتحادیه انجمن اسلامی برگزار و این موضوعات بررسی شده است.

وی با اشاره به ایجاد کارگاه مدرسه انقلاب اسلامی و برگزاری این برنامه در سطح مدارس استان البرز، گفت: بازدید از موزه عبرت و باغ موزه دفاع مقدس یکی از برنامه‌های مناسب در دهه فجر برای دانش آموزان استان البرز است که انجام می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز  با بیان اینکه نسل جوان و دانش آموزان باید با جنایت‌های رژیم منحوس پهلوی آشنا شوند، بیان داشت: بعضی از افراد سعی در تطهیر چهره منحوس رژیم پهلوی  دارند که دانش آموزان با بازدید از موزه عبرت با چهره واقعی و منحوس رژیم طاغوتی آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی مثل مدرسه انقلاب چند سالی در کشور برقرار است و این کارگاه در مدارس متوسط اول و دوم همه ساله برگزار می‌شود و در دهه فجر غرفه‌های مختلفی برای نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی، فرصت‌ها و تهدیدها، دستاوردهای علمی و هسته‌ای، موضوع مدافعان حرم، ترویج گفتمان ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه تحلیل نظام سلطه، دشمن شناسی، نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی و تبیین و روشنگری از برنامه‌های دیگر در دهه فجر است، اضافه کرد: مهم ترین موضوع غرفه‌های دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز؛ تبیین و روشنگری چهره سیاه رژیم پهلوی است که با ایجاد رادیو انقلاب، نشریه، ماکت و کتاب خوانی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در دهه فجر  اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با نماینده ولی فقیه در استان البرز دیدار خواهند داشت، خاطرنشان کرد: عطرافشانی مزار شهدا و برگزاری جشن‌های انقلاب از دیگر کارهای اتحادیه در استان البرز است.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان البرز با اشاره به اینکه 36 هزار شهید دانش آموز در دفاع مقدس تقدیم اسلام شد که 16 هزار نفر آن‌ها عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بودند، ادامه داد: متاسفانه برخی افراد از دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاهی لازم ندارند.

وی بررسی نقش ولایت فقیه در انقلاب اسلامی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مراسم تجلیل از انقلابیون استان البرز نیز از برنامه‌های دیگر در دهه فجر است و مسابقات نقاشی، کاریکاتور و عکس انقلاب با بهره گیری از زبان هنر در دهه فجر امسال توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انجام می‌شود.

سلیمی به نقش‌های دشمن برای رویارویی با نوجوانان و جوانان از کف مدارس اشاره داشت و مطرح کرد: 7 هزار نفر از دانش آموزان استان البرز عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هستند و این اتحادیه در تمام مدارس اول و دوم متوسطه دارای دفتر است.

ارسال نظرات