مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه درگز گفت: عده‌ای می‌گویند پیامبر(ص) و امام زمان (عج) را هم می‌شود نقد کرد، این‌ها تصمیم دارند فضای جامعه را به سمت دیگری منحرف کرده و کار‌های مطابق میل خود را در پشت صحنه انجام دهند.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۰۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام داوود عبداللهی ظهر امروز در جمع پایوران سپاه ناحیه درگز با تاکید بر عصمت انبیا تصریح کرد: خداوند متعال از باب قاعده لطف، هدایت و راهنمایی انسان‌ها را بر خود واجب کرده، این در حالی است که انسان‌ها دارای اختیار بوده و آزادانه می‌توانند در زندگی خود تصمیم گیری کنند.
 
وی توضیح داد: دشمنان زیادی در کمین انسان‌ها هستند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به شیطان و هوای نفس خود انسان اشاره کرد، از این رو خداوند متعال با توجه به عنایت و لطفی که به بندگان خود دارد، ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ تن از ائمه معصومین(ع) را برای هدایت آن‌ها فرستاده است.
 
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه درگز عنوان کرد: البته در این میان رسولان الهی و ائمه اطهار علیهم السلام، باید خودشان راه بلد بوده تا بتوانند طریق درست را به مردم نشان دهند، در غیر اینصورت برای آن پیامبر هم باید پیامبر راه بلدی فرستاده شود و این عمل معنی جز تسلسل نخواهد داشت.
 
حجت الاسلام عبداللهی اظهار کرد: از لحاظ عقلی امکان ندارد پیامبری عصمت نداشته باشد؛ چرا که نداشتن عصمت موجب بروز خطا و اشتباه شده و مردم دیگر پیامبران را به عنوان هادیان امت نخواهند پذیرفت.
 
وی تبیین کرد: وجود خطا و لغزش در معصومین(ع) پذیرفته شدنی نیست و به مانند عالم بی عمل می‌ماند. کسی که خودش اهل عمل نیست چطور می‌تواند دیگران را از گمراهی نجات داده و به راه خدا دعوت کند؟
 
وی ضمن بیان اینکه لغزش و خطای انبیای الهی با آیات قرآن سازگاری ندارد، تشریح کرد: چنانچه پیامبر یا امامی دچار لغزش و اشتباه شود خدا حق ندارد دستور اطاعت مطلق از آن‌ها را برای انسان‌ها صادر کند، این در حالی است که خداوند متعال در آیات متعدد قرآن، انسان‌ها را به پیروی از دستورات پیامبران و امامان توصیه کرده است.
 
حجت الاسلام عبداللهی گفت: اگر چه پدر و مادر واجب الاطاعه هستند؛ اما چنانچه جایی بر خلاف ارزش‌های الهی صحبت کردند، نباید از آن‌ها تبعیت کنیم، ولی در مسئله اطاعت از پیامبران استثنائی آورده نشده و ملزم به اطاعت بی قید و شرط از آن‌ها هستیم.
 
وی اذعان داشت: در روایتی نقل شده چنانچه حدیثی از ائمه معصومین(ع) نقل شد و تطابقی با آیات قرآن نداشت، حدیث را بر دیوار بکوبید، این روایت اشاره به جعل فراوان احادیث ائمه اطهار(ع) داشته و بیانگر این است که حرف معصومین جدای از حرف خدا نیست.
 
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه درگز اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند پیامبر و اهل بیت و امام زمان (عج) را هم می‌شود نقد کرد، افرادی که این شبهات را وارد می‌کنند یا می‌خواهند دین ما را به هم بریزند و یا تصمیم دارند فضای جامعه را به سمت دیگری منحرف کرده و کار‌های مطابق میل خود را در پشت صحنه انجام دهند.
 
حجت الاسلام عبداللهی تاکید کرد: در هنگام مواجهه با شبهات باید به تمام ابعاد دقت کرده و قسمت‌های مختلف ماجرا را در نظر بگیرید.
 
وی با اشاره به واقعه تاریخی غدیر خم و انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشین رسول خدا (ص) عنوان کرد: در آن زمان عده‌ای از اصحاب پیامبر اسلام با طرح سوالاتی قصد داشتند تصمیم رسول خدا را موضوعی جدا از امر خدا جلوه دهند؛ اما ایشان با پاسخ خود مبنی بر اینکه هیچ تفکیکی بین حرف خدا و رسول او نیست، راه را بر تمام شبهات بستند.
 
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه درگز ادامه داد: امروز عده‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، با استناد به همین رویداد‌های تاریخی و بیان قسمت کوچکی از اتفاقات سعی دارند جای واژه سوال را با نقد عوض کنند.
 
حجت الاسلام عبداللهی خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که در هنگام پاسخگویی به شبهات باید مورد توجه قرار گیرد مد نظر قرار دادن شان نزول آیات و روایات است؛ چراکه پاسخ بسیاری از روایات با توجه به موقعیت و شرایط سوال کننده داده می‌شود و عدم توجه به شان نزول آن موجب بروز بسیاری از شبهات می‌شود.
 
وی در پایان تشریح کرد: البته در بسیاری موارد، شبهات با مبانی فکری مطرح کنندگان شبهه سازگاری ندارد؛ اما می‌خواهند با برداشت سیاسی از آن، فضای جامعه را از بعضی آماج و حملات دور کرده و به اطراف منحرف کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها