معاون مسافری راه‌آهن:

بیشترین تأخیر قطار در بارش‌های‌ اخیر ۶ ساعت‌ بود/ کاهش سرعت قطارها به ۳۰ کیلومتر ترافیک را افزایش داد

معاون مسافری راه‌آهن گفت:‌ بیشترین تأخیری که در یکی از قطارهای ما رخ داد ۶ ساعت بود که آن هم به دلیل کاهش دید افقی و همچنین کاهش سرعت سیر به ۳۰ کیلومتر بر ساعت بود.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۸۴
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲


به گزارش خبرگزاری بسیج، میرحسن موسوی امروز در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های راه‌آهن در بارش‌های اخیر برف، اظهار داشت: پس از بارش اخیر برف که در اغلب مناطق کشور رخ داد، ستاد بحران در مرکز راه‌آهن تشکیل شد و به همه مناطق وضعیت فوق‌العاده ابلاغ کردیم.

وی اظهار داشت: در آن 48 ساعت بحرانی با وجود بارش‌های شدید برف، با تلاش متولیان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هیچ یک از مسیرهای ریلی مسدود نشد و ‌ایستگاه‌های راه‌آهن باز ‌و قطارها در حال تردد بودند.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه‌ برنامه‌ریزی شد تا برف‌روبی مسیر و همچنین سوزن‌ها به موقع انجام شود، اظهار داشت: وضعیت سیر قطارها از روی گراف بررسی می‌شد و اگر قطاری تأخیر به ورود به ایستگاه داشت و یا اگر با تأخیر حرکت می‌کرد، به مسافران اطلاع‌رسانی می‌شد.

وی با اشاره به فعالیت برف‌روب ریلی در مناطق پربارش اظهار داشت: در این ایام تلاش شد سرعت سیر قطارها از سرعت مجاز به سرعت مطمئنه کاهش یابد یعنی اگر در مسیری سرعت مجاز 120 کیلومتر بر ساعت بود و در آن مسیر بارش برف و  کاهش دید افقی وجود داشت، لوکوموتیوران سرعت قطار را به 30 تا 40 کیلومتر کاهش می‌داد و همین کاهش سرعت، موجب افزایش ترافیک و برخی از تأخیرات شد.

موسوی بروز تأخیر 20 ساعته قطار در برخی مسیرها را تکذیب کرد و گفت:‌ بیشترین تأخیری که در یکی از قطارهای ما رخ داد 6 ساعت بود که آن هم به دلیل کاهش دید افقی و همچنین کاهش سرعت سیر به 30 کیلومتر بر ساعت بود.

وی اظهار داشت: تلاش کردیم در این ایام به دلیل آنکه سیستم حمل و نقل جاده‌ای از نظر بارش برف با مشکلاتی مواجه شده بود، قطارهای مسافری نسبت به اعزام مسافران به خوبی فعال باشند حتی از ظرفیت رستوران‌ها هم برای جابه‌جایی مسافران استفاده شد.

معاون مسافری راه‌آهن گفت:‌ در این 48 ساعت بحرانی، 432 قطار مسافری اعزام شد و 140 هزار نفر از طریق این قطارها جابه‌‌جا شدند.

موسوی افزود:‌ در این ایام 59 هزار و 472 مسافر در محور خراسان، 11 هزار و 126 نفر در محور آذربایجان، 34 هزار و 135 نفر در محور جنوب و جنوب‌شرق، 2 هزار و 286 نفر در محور شمال و 32 هزار و 981 نفر توسط قطارهای حومه‌ای، جابه‌جا شدند.

موسوی افزود: همچنین قطارهای فوق‌العاده در دو مسیر تهران ـ قم و تهران ـ زنجان راه‌اندازی شد ضمن آنکه طبق ابلاغیه راه‌آهن، مسافرانی که در جاده‌ها مانده و در برف گیر کرده بودند،‌ به صورت رایگان با قطار جابه‌جا شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار