واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه شمالشرق مانور مقابله با آتش سوزی در منیفلد مسیر خروجی به سمت شاهرود را برگزار کرد.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۹۰
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ این مانور با سناریو بالا رفتن ناگهانی فشار و ضربه به گسکت الکتریکال منیفلد مرکز انتقال نفت سمنان، نشت بنزین و ایجاد ابر بخارات و در نتیجه، آتش سوزی در محوطه می‌باشد، با رویه واکنش در برابر شرایط اضطراری برگزار شد.
رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه شمالشرق در حاشیه این مانور با اشاره به اهمیت برگزاری این مانور‌ها گفت: با عنایت به اهمیت استراتژیک مرکز انتقال نفت و تاسیسات سمنان و مطابق برنامه‌رزی‌های قبلی تصمیم بهبرگزاری این مانور در این تاسیسات و مرکز انتقال نفت گرفتیم.
علی عرب‌یارمحمدی اضافه کرد: ۲۵ نفر از همکاران رسمی ما در کنار چهار نفر آتش‌نشانان شرکت ملی پخش، پنج نفر آتش نشانی شهر سمنان و دو نفر از نیرو‌های اورژانس شهری، این مانور را برگزار کردند.
رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه شمالشرق تصریح کرد: این مانور با مشارکت فعال کارکنان حراست و بسیجان منطقه طرح‌ریزی و اجرا شد.
وی تاکید کرد: حضور به موقع و فعال نیرو‌های مرکز انتقال نفت، جابه‌جایی صحیح و سریع مصدومان فرضی، برقراری نظم و کنترل محل گروه‌های دیگر سازمان‌ها در محل استقرار موقت، از نکات برجسته اجرای این مانور بود.
عرب‌یارمحمدی ادامه داد: از سایر نکات مهم این مانور می‌توان به حضور به موقع تیم آتش‌نشان شهری در محل اشاره کرد که پس از حضور در مرکز انتقال همراه فرمانده میدان به خنک کردن بستر لوله‌های انتقال مواد نفتی و تلمبه‌خانهپرداخته و تیم دیگر برای خارج کردن مصدومان فرضی از محوطه تلاش می‌کرد.
شایان ذکر است: پس از پایان مانور، آموزش‌های اطفای حریق توسط کارکنان واحد اچ‌اس‌ای مرکز انجام و محوطه پاکسازی شد. کلیه خاموش کننده‌های استفاده شده شارژ و در محل خود قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها