خبرهای داغ:
حوزه مقاومت بسیج امام جواد علیه السلام ناحیه نجف آباد با توجه به نیاز دانش آموزان به آگاهی بیشتر در خصوص استفاده مناسب از فضای مجازی اقدام به برگزاری جلسات آموزشی آسیب های فضای مجازی در تمام مقاطع آموزشگا ها ویژه بسیجیان با حضور آقاي مهدي مرادي نمود.
کد خبر: ۸۹۸۱۸۹۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاري بسيج از نجف آباد؛ این دوره آموزشی که باشروع بهمن ماه آغاز گردیده و ادامه خواهد داشت انشاء الله برای تمام بسیجیان اجرا می شود.

مدير عقيدتي نظارت حوزه امام حسين سپاه ناحيه نجف آباد گفت: کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین قشر کاربران اینترنت و فضای مجازی هستند. اغلب آنها بی تجربه، کنجکاو، احساساتی و از همه مهمتر "تنها" هستند و درست به همین دلیل هدف خوبی برای مجرمان و تبهکاران اینترنتی محسوب می شوند.

افزود: یکی از مهمترین عوامل برای تعیین اثر مثبت یا منفی رایانه مدت زمانی است که کودک یا نوجوان از آن استفاده می کند و مسئله دیگر نوع فعالیت هایی است که با آنها درگیر است. وقتی بچه برای مدت طولانی از روز پای کامپیوتر می نشیند در سایر فعالیتهای تحصیلی، ارتباطی و اجتماعی دچار عقب ماندگی می‌شود.

وي گفت: استفاده زیاد و کنترل نشده از کامپیوتر موجب افزایش وزن، رکود عملکرد اجتماعی- ارتباطی، گوشه گیری، انزوا و غمگینی می شود همچنین بازی‌های خشن کامپیوتری کودکان و نوجوانان را مستعد مشکلات رفتاری و پرخاشگری می‌کند ولی اگر از برنامه های صحیح آموزشی استفاده شود خلاقیت افزایش می‌یابد و فرصتی برای اکتشاف و جستجوگری در اختیار او قرار می‌گیرد.

مهدي مرادي خاطرنشان كرد: گوشه گیری و انزوا و بروز افسردگی در نوجوانان و جوانان، بروز رفتارهای عصبی و غیرمتعادل، تپش قلب و بی اشتهایی و یا کم اشتهایی و رنجور شدن جسم و بی میلی به امر تحصیل و فعالیتهای ورزشی از ​آسیب‌های جسمی و روحی و روانی کار با کامپیوتر و اینترنت برشمرده می‌شود.

مرادي در پايان گفت: عدم تمایل و یا کم رغبتی به انجام واجبات و حضور در مجامع علمی و مذهبی، مشغول شدن و استفاده زیاد از تلفن همراه برای بازی و یا دیدن کلیپ و موسیقی(اعتیاد به تلفن همراه)، بی‌خوابی و کاهش مطالعات درسی و غیردرسی و بروز افت تحصیلی، انتخاب لباس و آرایش ظاهری به سبک های نامأنوس و ناهنجار و کاهش انگیزه برای کار و تلاش از دیگر آسیب‌های کار با اینترنت و رایانه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها