کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با اشاره به لزوم رسیدن به بلوغ شخصیتی زوجین در هنگام ازدواج، بر هم کفو بدون حانواده های زوجین در هنگام ازدواج از نظر اقتصادی ، فرهنگی و مذهبی تاکید نمود.
کد خبر: ۸۹۸۱۹۳۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، "ناهید مظلوم" کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در نشستی که با حضور بانوان در پایگاه مقاومت بسیج ساجده از پایگاه های تحت نظارت حوزه خدیجه الکبری شهرستان ضمن تاکید بر لزوم داشتن بعضی از ملاکها در هنگام ازدواج فرزندان ، بیان کرد: یکی از ملاکها سن زوجین در هنگام ازدواج است که باید گفت بهترین تفاوت سنی بین دختر و پسر ، آنچه در تعالیم دینی ما آمده است، می باشد.

وی افزود : سن بلوغ دختران در تعالیم اسلامی 9 سالگی است و سن بلوغ پسران 15 سالگی و بهترین تفاوت سنی پسر و دختران با توجه به این موضوع شش سال می باشد ، اما کمتر از آن نیز اشکالی ندارد ، اما اگر دختر بزرگتر از پسر باشد ، به خصوص با اختلاف سنی بیشتر از دو سال باید به شرایط خانواده افراد و نظر آنها در مورد این اختلاف سنی توجه داشت ، که در غیر این صورت در آینده با سرزنش هایی که صورت می گیرد ، این ازدواج به مشکل برخواهد خورد.

این کارشناس خاطرنشان نمود : سن ازدواج به بلوغ شخصیتی و پختگی دختر و پسر در هنگام ازدواج ارتباط دارد که هر چه دختر و پسر کاملتر و پخته تر باشند، بهتر است .

وی در ادامه به اختلاف سنی بیش از حد و مشکلاتی که به علت آن در زندگی پیدا می شود ، اشاره نمود و افزود : همچنین بنا به تعالیم اسلامی هم کفو بودن دو خانواده از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، مذهبی نیز بسیار مهم است.

ناهید مظلوم میانگین سن ازدواج را نیز برای دختران را بین 18 تا 24 عنوان نمود و برای پسران بالا رفتن سن از 28 سال را مناسب ندانست و افزود : پسران لازم از نظر اقتصادی به وضع مناسبی در زندگی رسیده باشند و به اصطلاح استقلال مالی داشته باشند و هر دو دختر و پسر در هنگام ازدواج هویت ثابتی داشته باشند.

گفتنی است این نشست در راستای فعالیتهای مشورتی کمیته بانوان در شهرستان میبد با همکاری پایگاه مقاومت بسیج ساجده صورت گرفت .
ارسال نظرات