سرلشکر موسوی در همایش الگوی مطلوب فرماندهی:

تخصص از اولین شاخصه‌های فرمانده است/ یگان‌های منعطف در فضای مجازی موفق‌تر خواهند بود

فرمانده ارتش گفت: در دنیای سیال آینده و فضای مجازی که جنگ پرشدتی نسبت به فضای حقیقی خواهد داشت، یگان‌های منعطف جوابگو خواهند بود.
کد خبر: ۸۹۸۱۹۷۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش طی سخنانی در همایش الگوی مطلوب فرماندهی نظامی اظهار داشت: وقتی فردی قرار است فرماندهی سازمانی را به عهده بگیرد واضح است که اول باید تخصص داشته باشد و در مرحله بعدی معنویت محور باشد و همه چیز را از آن خدا بداند.

موسوی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در بین همه نظریه پردازان نظامی صاحب تفکر و ایده هستند، افزود: یکی از ویژگی‌های مد نظر حضرت آقا اخلاق مداری فرمانده است و ایشان داشتن دین و اخلاق را معیاری تعیین کننده می‌دانند.

وی با تاکید بر معنویت محور بودن ارتش، گفت: ویژگی بعدی مدنظر آقا انقلابی بودن و پایبندی به مبانی ارزش‌های انقلاب اسلامی تا آخر و تسلیم نشدن در برابر فشارهای دشمنان است.

فرمانده ارتش تصریح کرد: انقلابی کسی است که هیچکدام از فشارهای دشمنان او را ناامید و سست نکند.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: پایبندی به استقلال کشور در همه حوزه ها از ویژگی های انقلابی بودن است و حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از او، شاخصه دیگر مدنظر رهبری برای فرمانده مطلوب است.

وی ادامه داد: ما نباید در راه دشمن قدم بگذاریم و باید با شدت با آن مقابله کنیم.

فرمانده ارتش گفت: بعد از انتصاب بنده به فرماندهی، چند بار سخنرانی کردم و بعد به من گزارش دادن که منافقین در امریکا علیه ارتش تظاهرات کردند و می‌گویند این آمده تا ارتش ملی را به ارتش انقلابی تبدیل کند.

موسوی اضافه کرد: من همانجا خدا را شکر کردم و فهمیدم که در راه درست قدم گذاشتیم و با قدرت این راه را ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تقوای سیاسی و پرهیز از لغزش و بصیرت و دشمن شناسی از دیگر معیارهای فرمانده مطلوب است.

موسوی افزود: اخیرا مرکز مطالعات راهبردی ارتش مجموعه بسیار خوبی را از ویژگی های فرماندهی مطلوب از نظر حضرت آقا تهیه کرده و به تایید ایشان رسیده است.

فرمانده ارتش گفت: روند شناسی و رویکرد شناسی کلید موفقیت فرماندهان است و ما باید ویژگی های آینده را بررسی کنیم و بدانیم.

موسوی تصریح کرد: در دنیای سیال آینده و فضای مجازی که جنگ پر شدتی نسبت به فضای حقیقی خواهد داشت، یگان‌های منعطف جوابگو خواهند بود.

وی اظهار داشت: فرمانده مطلوب آینده فرماندهی است که در فضای مجازی و حقیقی، توانایی فرماندهی و مدیریت بر یگان‌های منعطف داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات