فرمانده کل ارتش گفت:‌ در برخی از جریانات اخیر، ارتش موضع‌گیری‌هایی داشت که صدای برخی ضد انقلاب خارج نشین در این رابطه درآمد؛ به طوری که از لندن برای من چندین صفحه مطلب با مضامین توهین آمیز ارسال شد مبنی بر اینکه شما دارید ارتش ملی ایران را به ارتش انقلابی تبدیل می‌کنید و بنده هم گفتم خدا را شکر.
کد خبر: ۸۹۸۱۹۸۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دومين همايش «الگوی مطلوب فرماندهی نظامی در چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی» که در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: روز نیروی هوایی را پیشاپیش گرامی میداریم.

وی با اشاره به فرماندهی مطلوب از دیدگاه فرمانده معظم کل قوا گفت: در مرکز مطالعات راهبردی آجا حدود سه سال پیش مجموعه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه گردآوری شد که مورد تایید حضرت آقا نیز قرار گرفت و ایشان فرمودند این مجموعه خیلی خوب تهیه شده است. من به دانشجویان پیشنهاد می‌کنم این مجموعه را بخوانند چراکه در دو بعد فردی و مدیریتی یک فرماندهی مطلوب از نگاه رهبری در آن آمده است.

امیر موسوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری صاحب نظریه ارتش معنویت محور است، افزود: قطعاً فرماندهی که می‌خواهد بر نیروهای مسلح معنویت محور مدیریت داشته باشد باید بالاتر از همه در حوزه ایمان و معنویت قرار داشته باشد، یعنی باید همه چیز را از خدا بداند و به وعده‌های الهی اطمینان داشته باشد و یقین داشته باشد که نیروی حق در برابر نیروی باطل به پیروزی می‌رسد. یعنی خداوند راه‌های موفقیت را برای افراد مومن و حق‌مدار باز می‌کند.

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر ارتش و واکنشی که از سوی برخی افراد خارج نشین صورت گرفت، گفت: ما در جریانات اخیر چندین موضع گیری داشتیم که این تعیین مواضع برای عده‌ای گران آمد و صدای برخی افراد را درآورد، از لندن برای من چندین صفحه مطلب با مضامین توهین آمیز ارسال شده بود که شما دارید با مواضع اخیر، ارتش ملی ایران را به ارتش انقلابی تبدیل می‌کنید و بنده گفتم خدا را شکر، وقتی که صدای دشمن درمی‌آید قطعاً کار ما درست است.

سرلشکر موسوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: فرمانده بايد قدرت و توانایی اين را داشته باشد تا با معنويت امور يگان و زيرمجموعه خود را پيش ببرد.

فرمانده کل ارتش دیگر ویژگی یک فرمانده مطلوب را اخلاق‌مداری عنوان کرد و ادامه داد: کسی که از دین و اخلاق بهره‌ای نداشته باشد، در سازمان نیز جایی نخواهد داشت.

امیر موسوی با بیان اینکه انقلابی بودن مهمترین ویژگی یک فرمانده است، گفت: پایبندی به مبانی اسلام و انقلاب تا لحظه آخر، هدف‌گیری اهداف انقلاب و تسلیم نشدن در برابر فشارهای سنگین دشمنان از ویژگی‌های یک فرمانده انقلابی است.

وی افزود: پایبندی به استقلال کشور در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی سومین ویژگی یک فرمانده انقلابی است. حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از راه و روش دشمنان نیز از مهمترین ویژگی‌های یک فرمانده انقلابی است.

امیر موسوی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت اهداف و راهبردهای دشمن در خصوص رویکردهای فردی مسئولان گفت: دشمن از تک تک سخنان، حرکات، مواضع و رفتارهای ما می‌توانند سوءاستفاده کنند، لذا باید مراقب رفتار و اعمال خود در حوزه فردی و سازمانی باشیم.

وی همچنین گفت: بصیرت و موضع گیری صحیح و به موقع در برابر دشمن یکی دیگر از ویژگی‌های فرمانده مطلوب است و همچنین پیگیر بودن فرمانده در اجرای امور محوله نیز حائز اهمیت است.

فرمانده کل ارتش ضمن تعریف فرماندهی در حوزه نظامی خاطرنشان کرد: فرماندهی، صرف دستور دادن نیست، و فرمانده مطلوب کسی است که در تمامی مراحل فرآیند تصمیم‌گیری تا اجرا و عملیاتی شدن اعم از ارائه طرح، برنامه‌ریزی، تخصیص اعتبار، مراحل اجرایی و نظارت به طور مداوم و مستمر تا حصول نتیجه پیگیر باشد.

وی با اشاره به ترسیم جنگ‌های نوین در عرصه فضای مجازی، فضای جنگ‌های آتی را در این حوزه سیال دانست و عنوان کرد: در این وضعیت و فضای گسترده، یگان‌هایی می‌توانند پاسخگو باشند که منعطف عمل کنند و فرماندهانی در آینده موفق خواهند بود که قابلیت مدیریت یگان‌های منعطف را در فضای سیال و گسترده نبرد داشته باشند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات