خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به کسب رتبه نخست پالایشگاه تبریز در حوزه زیست محیطی در بین دیگر پالایشگاه های کشور گفت: این شرکت همگام با تولید به مسایل زیست محیطی و تولید فرآورده های با استاندارد روز جهانی توجه ویژه دارد.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۰۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی پالایشگاه تبریز، غلامرضا باقری دیزج اظهار  کرد: با اجرای طرح ‌های مختلف زیست محیطی از سال 88  توانسته ایم در زمینه شاخص فضای سبز، پساب، پسماند، آلاینده‌های هوا، مدیریت مصرف انرژی، خاک و آب، آموزش فرهنگ زیست محیطی از وضعیت مناسبی در بین 9 پالایشگاه کشور برخوردار شویم.

وی ساخت واحد بنزین‌سازی جدید، با اعتباری بالغ بر 265 میلیون یورو با هدف تولید بنزین منطبق با استانداردهای زیست محیطی(یورو) را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

باقری دیزج افزود: احداث واحد گرانولاسیون گوگرد تولیدی ، با اعتبار 80 میلیارد ریال با هدف کاهش انتشار ذرات گوگرد از دیگر پروژه های اجرایی است که در مهرماه 92 آغاز و خرداد 94 پایان یافت.

وی اضافه کرد: طرح بازیافت گازهای ارسالی به فلر (FGR) نیز با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های اتمسفری با هزینه 5 میلیون یورو در این شرکت اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز ادامه داد: خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پایش لحظه‌ای بویلرها ، با هدف پایش آنلاین گازهای خروجی از دودکش‌ها به منظور کنترل بهینه احتراق و کاهش انتشار آلاینده‌های اتمسفری با هزینه 10 میلیارد ریال در سال 91 آغاز و سال 93 به پایان رسیده است.

باقری خاطرنشان کرد: طرح تفکیک لجن‌های نفتی، بیولوژیکی و آهکی، با هدف مدیریت بهینه پسماند و بازیافت لجن‌های تولیدی در تصفیه خانه با هزینه 17 میلیارد ریال از دیگر پروژه های زیست محیطی اجرا شده این شرکت است .

وی دیزج با اشاره به اجرای طرح طراحی شبکه پایش آبهای زیرزمینی و احداث و حفر گمانه‌ها، گفت: این پروژه  با هدف پایش منظم آبهای زیرزمینی به منظور شناسایی و کنترل منابع آلاینده با اعتبار 3.5 میلیارد ریال اجرایی  شده است.

باقری تاکید کرد: طرح شناسایی، اندازه ‌گیری و ارزیابی کمی و کیفی منابع آلاینده هوا(EFD) نیز با هدف مدیریت کنترل و حذف منابع آلاینده و بروزرسانی سیستم مدیریت زیست محیطی ISO–14001 که با صرف هزینه 1.7 میلیارد ریال از دیگر پروژه های زیست محیطی پالایشگاه تبریز است.

مدیرعامل شرکت پالایش تبریز همچنین به هزینه‌یابی جریان موادMFCA  براساس استاندارد 14051 با هدف کاهش ضایعات و انتشار آلاینده‌ها و استقرار سیستم مدیریت سبز  با 1 میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد.

 وی یادآور شد: پالایشگاه تبریز در این مدت بیش از 113 میلیارد ریال و 270 میلیون یورو اعتبار به اجرای پروژه‌های زیست محیطی تخصیص داده است.

باقری دیزج اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته و همچنین براساس گزارش ها و پایش‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پالایشگاه تبریز از بین ۹ شرکت پالایشی کشور با کسب امتیاز 97.1 از مجموع 100 امتیاز رتبه نخست دررتبه‌بندی زیست‌محیطی شرکت‌های پالایشی را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات