خبرهای داغ:
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بازرسی تخصصی بقاع شاخص کشور از شش ماهه دوم سال جاری با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی آغاز شده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۲۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حمید عسکری سوادجانی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ زیارت و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و در راستای تحقق اهداف و اولویت برنامه‌های سال جاری، همزمان با ایجاد اداره کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، عملیات نظارت تخصصی از بقاع شاخص کشور با مسئولیت این اداره کل طی برنامه ریزی لازم و با تهیه چک لیست‌های تخصصی مربوطه از شش ماهه دوم سال جاری آغاز شد که طی این مدت تاکنون از ۱۸۰ بقعه و امامزاده شاخص در ۲۳ استان توسط ناظرین اعزامی معاونت فرهنگی و اجتماعی بازدید میدانی انجام شده است.
وی افزود: براساس فرآیندهای مشخص این بازدیدها همزمان با حضور مدیران، معاونان، روسای ادارات و کارشناسان ادارت اجرایی، هیئت‌های امناء و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه انجام شده است.
مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: در راستای واگذاری مدیریت کلان حوزه بقاع و اماکن متبرکه به معاونت فرهنگی و اجتماعی، مسئولیت سیاست گذاری، نظارت و پیگیری امور فرهنگی، مدیریتی، عمرانی، حقوقی و حراستی بقاع و اماکن متبرکه به معاونت فرهنگی و اجتماعی محول شد که بر همین اساس تمام معاونت‌ها و رده‌های تخصصی موظف و ملزم به پاسخگویی به معاونت فرهنگی و اجتماعی هستند.
عسکری ادامه داد: این مسئولیت محوله، نافی مسئولیت‌های سایر معاونت‌ها و رده‌های تخصصی ذی نقش در حوزه بقاع و اماکن متبرکه نخواهد بود بلکه کار تخصصی هر معاونت کمافی السابق انجام و وظیفه معاونت فرهنگی و اجتماعی پیگیری، مطالبه گری و پرسشگری و سایر معاونت‌ها و رده‌های تخصصی نیز موظف به پاسخگویی به معاونت فرهنگی و اجتماعی هستند.
وی تصریح کرد: در این راستا مقرر شد ترویج فرهنگ زیارت، تهیه طرح جامع فرهنگی برای بقاع متبرکه، تجزیه و تحلیل آمایش سرزمینی بقاع متبرکه، اصلاح و بازنگری در شیوه جذب و بکارگیری منابع انسانی، بازرسی مسستمر از عملکرد هیئت امناء امامزادگان در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی واقع شود.
مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف ادامه داد: از اسفند ماه سال ۹۵ با فراخوان مدیران کل و معاونت‌های ذیربط استانها سلسله جلسات گزارشگیری از وضعیت عمرانی، مدیریتی، فرهنگی، حقوقی و حراستی بقاع متبرکه کشور با حضور معاونت‌های ذیربط ستادی سازمان آغاز که تدابیر نماینده محترم ولی فقیه و ریاست سازمان در حوزه‌های تخصصی ستادی و رده‌های استانی فوق الذکرابلاغ شد.
عسکری خاطرنشان کرد: در بازدید و نظارت از بقاع متبرکه شاخص کشور، ضمن کنترل چک لیست‌های تخصصی تهیه شده که شامل ۱۹ صفحه و مشتمل بر ۱۸۰ سوال کنترلی است تاکنون بیش از ۲۲۰ مصوبه توسط ناظرین اعزامی در جهت رفع نواقص و تکمیل نیازها و ضرورت‌های بقاع و توجه بیشتر به ارتقای فرهنگ زیارت تهیه که مراتب پس از کنترل مجدد در ستاد سازمان به تفکیک بقعه و شهرستان به ادارات کل استان‌ها منعکس و با تعیین فرجه زمانی مشخص جهت رفع نواقص و یا پیش‌بینی ضرورتها ابلاغ می‌شود.

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها