خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: تفکر بسیجی بهترین راه حل برای برطرف کردن مشکلات مردم و کشور است و در حقیقت این تفکر بسیجی است که کشور و نظام ما را از گزندها حفظ کرده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۴۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲

 حجت الاسلام  محمد اسماعیلی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اظهار داشت:  تفکر موضوعی است مربوط به هوش و هوش را ژن هایی تعیین می کنند که با آن ها زاده شده ايد. همان طور که نمی شود رنگ چشمان را تغییر داد. قادر به تغییر بیشتر تفکرات هم نیستیم. اما مهارت تفکر به وسیله آموزش،  تمرین و یادگیری، به دست می آید و اگر اراده کنیم می توانیم به مهارت های بهتر در فکر کردن نایل شویم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف گفت:هوش مانند اسب بخار در یک اتومبیل است که کارکرد آن به قدرت اسب بخار در یک اتومبیل است که کار کرد آن به قدرت اسب بخار بستگی ندارد بلکه به مهارت راننده اش بستگی دارد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی بیان داشت: بدین سان اگر هوش، اسب بخار به کار اتومبیل است، پس تفکر مهارتی است که به وسیله آن اسب بخار به کار گرفته می شود. بنابراین هوش استعداد بالقوه است و تفکر، مهارت در کار است.

 

وی افزود: به همین ترتیب، افراد باهوش باید مهارت فکری خود را افزایش دهند تا بیشترین استفاده را از هوش بالای خود ببرند در غیر این صورت مقدار زیادی از هوش بالای آن ها تلف می شود البته عمل فکر کردن به خودی خود به پیشرفت یک مهارت منجر نمی شود و فقط تمرین کردن کافی نیست.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف  تصریح کرد: یاد دادن نحوه ی تفکر یا نحوه ی اندیشیدن یکی از مهارت های اساسی است که لازم است در جریان آموزش ها تدریس شود زیرا بسیاری از آموزش در دام سنت گرفتار هستند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی  گفت: ياددادن نحوه ی تفکر یا نحوه ی اندیشیدن  یکی از مهارت های اساسی است که لازم است در جریان آموزش ها تدریس شود زیرا بسیاری از آموزش ها در دام سنت گرفتار هستند و تصمیم گیرندگان نیز بر اساس تجارت و ارزش های گذشته تصمیم می گیرند حال آنکه جهان در حال تغییر و تحول است.

 

وی اذعان داشت: سال هاست دروس تفکر سریع در بسیاری از کشورها و فرهنگ های مختلف به کار گرفته می شود  مثلا در ونزوئلا هر شاگرد مدرسه ای باید طی مدت تحصیل، دو ساعت در هفته را تحصیل تفکر کند،  در مالزی ده سال است نحوه ی تفکر به صورت رسمی تدریس می شود زیرا آموزش تفکر تاثیر بسیار نیرومندی دارد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف  بیان داشت: در دین مبین اسلام نیز بر تفکر بسیار تاکید شده است و خداوند تبارک و تعالی آن را برابر با سال ها عبادت دانسته است.در این میان تفکر انتقادی که به نقد پیشنهاد می پردازد بسیار حیاتی است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی  گفت: تفکر بسیجی بهترین راه حل برای برطرف کردن مشکلات مردم و کشور است و در حقیقت این تفکر بسیجی است که کشور و نظام ما را از گزندها حفظ کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز پس از گذشت 34 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاهدیم که بسیج به درخت تناوری تبدیل شده که وظائفی بزرگی را که دراختیارش قرار داده اند را به بهترین شکل انجام داده است .

ارسال نظرات