خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: مهمترین برنامه ما در دهه فجر مجمع فاطمی است که 12 بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۹۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

غلامرضا اردونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: امسال وارد 40 سالگی پیروزی انقلاب می شویم که همانا تثبیت دستاورها است. هر سال ایام دهه فجر بهانه ای است که به نسل جوان و نوجوان دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین و بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول 4دهه  سازندگی درونی و مبارزه با کفر داشت عنوان کرد: هیچ دهه و برهه ای نگذشته مگر اینکه  انقلاب اسلامی در مبارزه با جبهه کفر مستقیم یا غیرمستقیم بوده است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان ادامه داد: هیچ گاه از ساختن و آبادانی جامعه فاصله نگرفته ایم وهمواره متولیان و دست اندرکاران در عرصه سازندگی تلاش می کردند. امروز مشکل به ظاهر کوچک اما بزرگ این است که روحیه جهادی و انقلابی را در بین مدیران کمتر می بینیم.

وی با بیان اینکه دهه فجر امسال تقارنی معنادار با دهه فاطمیه دارد افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در برخی نقاط کشور و ایجاد فتنه ها و دسیسه های جدید دشمن نیاز است راویان و معلمان با دقت بیشتری دستاورهای انقلاب را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنند.

اردونی با اشاره به برنامه های سازمان در طول دهه فجر افزود: مهمترین برنامه ما در دهه فجر مجمع فاطمی است که 12 بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی به میهن اسلامی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجمع فاطمی استان بنا داریم عمیق تر به زندگینامه زهرای مرضیه سلام الله علیها اندیشیده شود چون بهترین الگو برای زن و دختر مسلمان و انقلابی است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان ادامه داد: این مجمع سالانه برگزار می شود و در آن هیئت های اندیشه ورز شهرستانهای استان و رئسای کارگروه ها و دانش آموزان صاحب نظر دور هم جمع شده و هم اندیشی می شود. به ازای هر منطقه آموزش و پرورش 10نفر دانش آموز در این طرح شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه ما از مجامع علوی (ویژه پسران) و فاطمی(ویژه دختران) این است که دانش آموزان در تبیین و تثبیت وقایع و معادلات اجتماعی تاثیرگذار هستند.

اردونی با بیان اینکه مجمع دانش آموزان کارش از صفر تا صد برعهده خود دانش آموزان است گفت: در این نشست دانش آموزان محور خاصی را دنبال می کنند که با موضوع « تربیت اخلاق دانش آموزان تراز انقلاب» فردا پنج شنبه 12 بهمن  مجمع فاطمی استان از ساعت 8 تا 14 در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می شود.

وی ادامه داد: در نهایت مصوبات این کارگروه ها دسته بندی و استخراج شده و به مراجع زیربط ارسال می شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه هر هزینه ای که برای سرمایه های آینده انقلاب یعنی دانش آموزان صرف شود کم است گفت: گلایه ای که از خودم و مجموعه های مختلف ازجمله متولیان دستگاه های اجرایی و دولتی دارم اینکه به جوانان کمتر بها داده می شود و برایشان عرصه کار و میدان عمل را تعریف نمی کنیم.

وی متذکر شد: می خواهیم نگران آینده نباشیم امروز باید جوان را هدفمند و نقش آفرین بار بیاوریم و خودمان نقش ناظر را ایفا کنیم .

اردونی با اشاره به سایر برنامه ها در ایام دهه فجر در سطح مدارس گفت: فضاسازی ، هیئت های اندیشه ورز ، جلسات بصیرتی و حلقه های صالحین  با موضوع تبیین شخصیت فاطمه زهرا(س) و دستاوردهای انقلاب را داریم.

وی بیان داشت: نواختن زنگ انقلاب شنبه 14 بهمن ساعت 9:30 صبح در مدرسه شاهد هادی هادوی برگزار می شود.

وی ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا، هیئت شهدای قشر درون مدرسه ای، دیدار با ائمه جمعه و اعزام راهیان نور دانش آموزی از دیگر برنامه ها در طول دهه فجر است.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها