خبرهای داغ:
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم خبر داد
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم گفت: امسال سهمیه استان برای میوه شب عید هزار تن پرتقال و 350 تن سیب است.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۱۲
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مجتبی منزوی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم برگزار شد، با اشاره به روند فعالیت برای تامین میوه شب عید استان قم اظهار کرد: برای این کار کمیته ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف استان تشکیل شد، این کمیته تاکنون سه جلسه برگزار کرده است و کمیته وضعیت میوه شب عید را در بازار رصد می‌کند.

وی ادامه داد: امسال سهمیه استان قم برای میوه شب عید هزار تن پرتقال و در 350 تن سیب است؛ سیب تامین شده برای شب عید مردم استان، سیب قرمز است که اکنون در منطقه سمیرم قرار دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم افزود: پرتقال تامین شده برای میوه شب عید مردم استان از نوع تامسون است که براساس بازدیدهای صورت گرفته در سردخانه‌های شمال نگهداری می‌شود، در سنوات گذشته نگهداری پرتقال شب عید در انبارهای سنتی بود که امکان داشت به دلیل تغییرات دمایی، میوه خراب شود، امسال دیگر این نگرانی را نداریم.

منزوی با اشاره به وجود آمادگی برای حمل میوه شب عید به استان قم اظهار کرد: آمادگی لازم برای حمل این میوه در زمان مقرر به استان وجود دارد، البته هر چه زمان حمل میوه شب عید به استان قم دیرتر باشد، ضایعات این میوه کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت گذاری میوه شب عید توسط کمیته ویژه ای در ایام نزدیک به عید صورت خواهد گرفت، قیمت گذاری میوه شب عید با توجه به رصد مستمر بازار است. طی سنوات گذشته هم از پنجم اسفندماه برای توزیع میوه شب عید به بازار ورود می‌کردیم و توزیع میوه توسط 40 غرفه در استان قم صورت می‌گرفت که بیشتر این غرفه‌ها در خود شهر قم بود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امسال زودتر از زمان تعیین شده میوه شب عید را برای استان خریداری کردیم و پیش بینی می‌کنیم که مشکلی را در زمینه حمل این میوه و توزیع آن در استان نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها