خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین میر باقری:

هدف حضرت زهرا(س) در دفاع از علی (ع) اتصال مردم به ولایت بود

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که هدف حضرت زهرا(س) در دفاع از علی (ع)اتصال مردم به ولایت بود گفت: ائمه (ع) نعمت هستند و هر کسی می‌خواهد نجات یابد، باید به این درخت طیبه متصل شود.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۱۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی میرباقری در مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بعد از رحلت و شهادت پیامبر(ص) محور درگیری با جبهه طاغوت هستند و بی تردید فاتحه این میدان هم آن بانو است.

این استاد حوزه عنوان کرد: تمام تلاشی که دشمن بعد از قیام آن حضرت انجام داده، به نفع آن حضرت زهرا(س) تمام شده است اگر چه آنها متوجه نباشند.

وی افزود: خدای متعال در مورد جبهه نفاق می‌فرماید «منافقین قصد سخت گیری بر پیروان پیامبر(ص) را داشتند تا مردم از این طریق سختی‌ها را ببینند و پراکنده شوند»؛ این برنامه اول منافقین بود، ولی آنها نفهمیدند این خدا است که دلها را به سمت پیامبرش جذب می‌کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: فتنه دوم این بود که در کنار فشار اقتصادی، مردم را در ذلت قرار دهند تا از این طریق مردم را از اطراف پیامبر(ص) پراکننده کنند، ولی آنها نمی‌دانستند و نفهمیدند که عزت دهنده و ذلیل کننده خدا است؛ اگر خدا، امت را در دشواری قرار داد، چون می‌خواست امتی ساخته شود که بتواند در سختی‌ها مقاومت کند.

این استاد حوزه با بیان اینکه این همه جنگ‌ها و سختی‌ها در زمان پیامبر(ص) برای بستر سازی و جدا سازی تفکیک قوا است، عنوان کرد: سختی‌ها و رنج‌ها، جهاد مانع پیروزی دین نیست و این همان چیزی بود که بعضی‌ها فکر می‌کردند، خدا پیامبرش را وارد سختی‌ها کرده و رها کرده است در حالی که هدف عبور از سختی‌ها برای وعده بزرگتر یعنی رجعت و قیامت است.

وی افزود: اگر قصد دارید امت را به رجعت و قیامت برسانید لازم است امت در میان سختی‌ها مقاوم شود.

میرباقری در ادامه به ظلم‌هایی که به حضرت زهرا(س) شد اشاره کرد و افزود: وقتی حضرت فاطمه(س) وارد درگیری می‌شوند، صف بندی عظیمی شکل می‌گیرد؛ چون این وجود مقدسی که به میدان آمده، شخصیت معمولی نیست به دلیل اینکه جنگ و صف بندی عظیم اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت به پشت در می‌آیند تا این میدان عظیم را کنترل کنند و در آن صحنه سلمان و اباذر حاضر بودند که ده‌ها بار کشته شوند، اما نباید اشتباه شود که مقیاس درگیر عقل و جهل، نور و ظلمات، تمامیت حق و باطل و میدان دار هم حضرت زهرا(س) است.

میرباقری اظهار کرد: در این جبهه تنها میدان دار حضرت زهر(س) است، چون این بانو بودند که تعیین کننده حق و باطل و حق و کفر هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه ائمه(ع) نعمت هستند و هر کسی می‌خواهد نجات یابد باید به این درخت طیبه متصل شود، گفت: اتفاقی که افتاد این بود به جای کلمه نعمت، کفر آمد و باعث گمراهی شد، در چنین مقیاسی از درگیری، حضرت فاطمه(س) آمدند تا مردم را به ولایت متصل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار