نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه امنیت و اقتدار ملی در سایه قدرت ایمان و ولایت است، گفت: یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی این است که مفاهیم و احکام اسلامی به معنای وسیع کلمه در جامعه حاکم باشد.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۳۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در دیدار با جمعی از نیروهای مسلح استان با تاکید بر اینکه برای طی مسیر نیازمند حاکم است، گفت: تعیین حاکم برای حکومت براساس حکم است و هر جامعه‌ای برای رسیدن به هدف خود باید حاکم داشته باشد.

وی افزود: خطاى بزرگ خوارج در این بود که آنها شعار «اِنِ الْحُکْمُ إِلاّ للهِ»، را که برخواسته از قرآن بود چنین تفسیر مى کردند که هرگونه «حکمیت و داورى» و «حاکمیت»، یعنى حکمرانى در میان مردم مخصوص خداست، و به همین دلیل با مسأله حکمیت مخالفت کردند و آن را نوعى شرک شمردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه حاکم الهی باید حکم خدا را در برابر حاکم طاغوتی اجرا کند، گفت: اهمیت اصل مسئله امنیت به قدری است که دارای ده‌ها لایه است و در یک سطح مطرح نیست و میدان وسیعی دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سلطه استعمارگران و مستکبران بر کشور گفت: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا، رژیم غاصب صهیونیست و رژیم سعودی امنیت را در راستای تامین اهداف خود در کشور مطرح کردند.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی سازمان ملل و شورای امنیت را در جهت پیش‌برد اهداف خود به وجود آوردند و با حمایت این سازمان‌ها درصدد شدند تا تعاریف خائنانه خود را از تروریست مطرح کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با پیوستن ایران به کنواسیون پالرمو اشاره و تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود قانونی را در مجلس ما به بهانه مبارزه با تروریست مصوب کردند، که براساس این کنوانسیون و بنا به تعریف آنان از تروریست حزب‌الله لبنان، جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله یمن که برای دفاع از کیان خود در برابر قدرت‌های ظالم ایستاده‌اند را در لیست تروریست قرار می‌دهند و در مقابل براساس تعریف آنان از تروریست منافقین از لیست تروریست خارج می‌شوند!

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در حقیقت براساس تعریف و تصمیم آمریکایی‌ها هر کس در راستای منافع استکبار جهانی باشد تروریست نیست ولی در مقابل هر کس علیه منافع آمریکاست تروریست است، برای رسیدن به این اهداف شوم خود نیز از حق وتو در شورای امنیت و حق رأی در سازمان ملل بهره می‌گیرند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته در مقابل این انحرافات با قدرت بایستد و بحمدالله تا الان هم ایستاده است، تعریف جمهوری اسلامی ایران از امنیت یعنی دفاع از مظلومین و ستمدیدگان عالم و برقراری عدالت، در حقیقت امنیت و آزادی در خدمت عدالت است؛ امنیت در چارچوب حقوق شرعی، قانونی و حقوق محرومین باید باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه تعریف برقراری امنیت در منطقه برای استکبار جهانی یعنی حفظ امنیت و حیات رژیم غاصب اسرائیل گفت: رژیم غاصب صهیونیست نباید امنیت داشته باشد چراکه از همان ابتدا نطفه اسرائیل بر ترور و جنایت پایه‌گذاری شده است و دفاع از امنیت اسلامی یعنی دفاع از ارزش‌ها و مقابله با ضدارزش‌ها.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، حفاظتی، نیروهای حراستی و نیروهای مسلح به برکت انقلاب بنا نهاده شده و باید همواره در جهت اهداف انقلاب ادای وظیفه کنند، گفت: یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی این است که مفاهیم و احکام اسلامی به معنای وسیع کلمه در جامعه حاکم باشد، آن هم با مفهومی که خودمان می فهمیم نه مفهومی که قدرت‌های غربی برایمان تعیین می کنند؛ باید بدانیم که امنیت و اقتدار کشور در سایه قدرت ایمان و ولایت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات