بیانیه سپاه آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر؛
هم زمانی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با دهه فاطمیه فرصت مناسب برای پاسداشت هر دو پدیده معنادار حرکت آفرین و جهت دهنده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۱۴۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، هر دو دهه، نقش سازنده و پیشبرنده برای رسیدن به قله های آرمانی و تکامل بشری دارد. گرچه یکی حزن انگیز و یادآور رنج ها و مظلومیت های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ناله های عرشیان و سوخته دلان زمین در غم شهادت آن بانوی گرامی است؛ و دیگری فرح بخش و یادآور روزهای نورانی و منتهی به یوم الله ۲۲ بهمن ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی؛ لکن هر دو دارای یک مبدا و مقصد می باشند. انقلاب اسلامی با ماهیت دینی، رویکردی جز احیای ارزش های مکتب فاطمی ندارد.

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، انسان کاملی بود که برای نجات بشریت و جلوگیری از انحطاط جامعه نوپای اسلامی، از هیچ کوششی دریغ نکرد و سرانجام در این جهاد فی سبیل الله ، مظلومانه به شهادت رسید. انقلاب اسلامی هم با همین هدف متعالی و با رهبری فرزندی از سلاله رسول الله صلی الله علیه و آله پدید آمد، از این منظر دهه فاطمیه را که دهه حزن و اندوه، دهه آه و ناله، و دهه همراهی با ناله های شبانه علی علیه السلام و فرزندانش به حساب می آید.

رمز موفقیت و سربلندی ملت ایران در پیشبرد اهداف و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی "تبعیت از ولایت فقیه"، "وحدت و مقاومت ملی" و "حضور آگاهانه و به موقع مردم در صحنه‌های نیاز انقلاب "است و موفقیت‌های حیرت انگیز انقلاب اسلامی تأثیرات شگرف خود در محیط بین الملل را بیش از هر مقطع تاریخی دیگر آشکار ساخته است و جهان امروز خواستار فراهم شدن بسترهای لازم برای برخورداری از نقشه راه، طرح‌ها و الگوهای جمهوری اسلامی ایران برای دگرگون سازی ساختار و هندسه قدرت است.

پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی(ره) و در ادامه هدایت‌های حکیمانه خلف صالحش امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) منشأ تحولات عظیم و تاریخ ساز در منطقه و جهان شده است؛ به گونه‌ای که پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی نشانه‌های فرجام حذف مطلق گرایی و برتری امریکا، فروپاشی نظام تک قطبی و تسریع روند چند جانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل را به واقعیت مسلم و گریز ناپذیر تاریخ معاصر تبدیل کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی برخاسته از متن انقلاب و اقیانوس ملت، نگاهی متفاوت از جریان‌های سیاسی به انقلاب، امام و رهبری و همچنین تحولات ملی، منطقه‌ای و جهانی داشته و در راستای تحقق به رسالت خطیر خود در پاسداری غیر محافظه‌کارانه از انقلاب، بگونه‌ای هوشمندانه حتی در فراسوی مرزهای کشور هم اکنون در جغرافیای مقاومت اسلامی در چارچوب مأموریت‌های مستشاری و حمایتی از دولت و ملت‌های مسلمان سوریه و عراق در مقابله با دشمنان مشترک امت اسلامی از جمله داعش و تروریست‌های تکفیری می پردازد و شهیدان گرانقدری چون سرداران همدانی، الله دادی، تقوی، قاجاریان و... را "سند افتخار" و مایه عظمت و سربلندی ملت ایران قرار داده است.

این بیانیه مراقبت و هوشمندی در قبال دشمن را بویژه در دوره تاریخی حاضر از ضرورت‌های حتمی و فراروی آحاد ملت ایران بویژه مدافعین انقلاب اسلامی دانسته و تاکید کرده است:در شرایطی که جبهه دشمن بویژه آمریکای حیله‌گر و دغل باز در صدد است با همراهی برخی مرعوبان داخلی با بزک کردن چهره خود در عصر پسا‌برجام و عملیاتی ساختن راهبرد "نفوذ" با سناریوهای مختلف در حصار اراده و تصمیمات کشور رخنه و موریانه‌وار سست کردن اذهان نظام را دنبال نماید، برآحاد ملت و مسئولین کشور فرض است با هوشیاری و هوشمندی به رسالت خطیر تاریخی و انقلابی خود در قبال این توطئه بزرگ عمل کرده و دشمن قدار را در این صحنه مأیوس کند.

در پایان سپاه عاشورا با گرامیداشت یاد و خاطره جاودان امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز شهیدان مدافع حرم در سنگرهای مقاومت اسلامی منطقه و دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران برای حضور گسترده ، پر شور و با شکوه در راهپیمایی سراسری 22 بهمن تاکید کرده است:تردیدی نیست که ملت ایران یوم الله 22 بهمن را "فرصتی مبارک" برای تجدید پیمان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، امام و شهدای تاریخ ساز، بیعت دوباره با ولی فقیه زمان و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) و نمایش توانمندی‌های سرشار خود به جبهه گسترده بد‌خواهان نظام که تغییر ماهیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را هدف گذاری کرده‌اند قلمداد و این پیام قاطع و معنا دار را به آنان می دهد که با "لبیک به رهبری معظم" روح تازه‌ای در کالبد انقلاب و نظام اسلامی دمیده و بار دیگر عزت و اقتدار ایران عزیز را بیمه خواهند کرد.

ارسال نظرات