خبرهای داغ:
نشست مشترک ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با حضور امام جمعه شهرستان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب در حسینیه 72 تن شهرستان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۸۲۲۲۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از اسلام آباد غرب، نشست مشترک ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با همکاری سپاه ناحیه اسلام آباد غرب واداره تبلیغات اسلامی شهرستان در حسینیه 72 تن دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در سخنانی با بیان اینکه در قران کریم 28 بار در مورد مسجد سخن به میان امده است اظهارداشت: بزرگان دین ما به مسجد و حضور در آن توجه ویژه ای داشتند به گونه ای که امیر مومنان(ع) می فرمایند : همسایه مسجدی که صدای اذان آن را می شنود نباید در خانه نماز بخواند. 

 

حجت الاسلام مهری خاطر نشان کرد: مسجد در گذشت مرکز رشد و تعلیم بسیاری از جوانان بوده و به عنوان یک وزارتخانه فعالیت داشته است.

 

وی در ادامه گفت: اولین دانشگاه جهان در مسجد الازهر مصر تشکیل شد که امروز تمام دنیا از آن به عنوان اولین دانشگاه یاد می کنند محلی که امام صادق (ع) جلسات خود را در آنجا برگزار می کرد.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: مسجد محلی برای قضاوت امام علی(ع) بود و در زمان انقلاب نیروهای رزمنده برای دفاع از کشورمان در جنگ هشت ساله از مسجد اعزام می شدند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب در این نشست، رهبری، مکتب و مردم را سه  اصل انقلاب اسلامی دانست و گفت: که با حفظ و صیانت آنها به پیروزی نهایی دست خواهیم یافت و دشمن هر لحظه احساس کند که مردم رهبری و یا مکتب نباشد و بین این سه اصل فاصله بیفتد همان روز به ما حمله خواهد کرد و آنها تنها چیزهایی هستند که دشمن خوف دارد.
 

وی هیات امنای مساجد را بازوی توانمند امام جماعت دانست و گفت: هیات امنای مساجد باید بدانند حفظ و حراست و نگهداری مساجد زمانی مورد قبول است که بازوی امام جماعت باشند.

ارسال نظرات