باهدف بررسی آسیب های هنر مداحی برگزارشد

کارگاه آموزشی ویژه مداحان اهل بیت (ع)وشاعران آیینی در سیستان و بلوچستان

کارگاه آموزشی ویژه مداحان اهل بیت (ع)وشاعران آیینی سیستان و بلوچستان درسالن اجتماعات سازمان تبلیغات استان برگزار شد
کد خبر: ۸۹۸۲۲۳۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان در کارگاه آموزشی ویژه مداحان اهل بیت (ع) شاعران آیینی سیستان و بلوچستان با اشاره به ایام  فاطمیه، و دهه مبارک فجر اظهار داشت:این کارگاه آموزشی بمنظور بررسی آسیب‌ها و نقات قوت حوزه مداحی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت مداحی در جامعه، افزود:مداحی به عنوان یک هنر مذهبی آراسته به اصول و قواعدی است که اکر رعایت نشود به آسیب هایی، چون خرافات و تحریف مبتلا می‌شود.

وی تصریح کرد: در ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهراء (س) مداحان و مردم استان در سوگ ایشان سیاه پوش می‌شوند و مداحان به محفل‌های عزاداری رنگ و بوی معنویت می‌بخشند.

محمد جواد جامعی ادامه داد:همچنین ضروری است تا مداحان فرامین مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص فضای مجازی و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ و با روشنگری مخاطب خود رانسبت به چالش‌ها و آسیب‌های جامعه آگاهی بخشند.

مسئول کانون مداحان و شاعران آئینی شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه پیرغلامان و مداحان یک الگوی مناسب برای جوانان هستند گفت: این قشر تاثیرگذار در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند و نقش مهمی در ایجاد پیوند قلبی مردم با اهل بیت (ع) دارند.
این مسئول هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی مداحان ذاکران شاعران با اصول اخلاقی مدح ستایشگری و توجه به منابع محکم پرهیز از حرکات رفتار‌های غیر موجه در حوزه مداحی برشمرد.

جامعی با اشاره به حساسیت موضوع ایام فاطمیه در استان بیان کرد: موضوع وحدت که خواسته مقام معظم رهبری است را در دستور کار خود قرار داریم.

مسؤل بسیج مداحان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: در این کارگاه مباحثی، چون آشنایی شعر خوب استفاده از منابع معتبر، پرهیز از رفتار‌های غیر متعارف، شیوه واکنش مداحان قدیم بایسته‌های مقتل خوانی آموزش داده می‌شود.
ارسال نظرات