فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: انقلاب با نگاه سرمایه‌داری و عدم توجه به ظرفیت داخل کشور توسعه پیدا نمی‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۲۲۷۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
سرهنگ پاسدار محمدرضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و تبریک ایام پیروزی انقلاب و آغاز دهه مبارک فجر تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی در سال ۵۷ تا به امروز در مسیر‌های پر فراز و نشیبی قرار گرفته که تمام این مسیر‌ها را با توکل بر خداوند و رهبری‌های هوشمندانه حضرت امام) ره) و مقام عظمای ولایت با موفقیت طی کرده است.

وی با اشاره به گذشت ۴ دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب عنوان کرد: اگر بخواهیم کشوری را مورد بررسی قرار دهیم باید شش شاخصه امنیت، استقلال، مردم سالاری، آزادی، عدالت و پیشرفت را در آن بسنجیم.

وی افزود: با بررسی وضعیت و جایگاه نظام اسلامی ایران در داخل و خارج از مرز‌ها و مورد توجه قرار دادن شاخصه‌های فوق، خواهیم دید رشد قابل توجه و بسیار زیادی در این عرصه‌ها داشته ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز تشریح کرد: انقلاب اسلامی بر اساس واقعیت‌های عینی و محسوس، توانمند و موفق ظاهر شده و استقرار ارزش‌های زیربنایی نظام، همچون مردم سالاری دینی در آن به حد قابل قبولی رسیده و می‌توان آن را به عنوان الگویی به دنیا معرفی و صادر کرد.

غفاری افزود: امروز در شرایطی که منطقه و محیط پیرامون ما از تنش‌ها و آشوب‌ها رنج می‌برد، انقلاب اسلامی ایران به برکت رهبری مقتدرانه مقام عظمای ولایت از امنیت پایداری برخوردار است، مضاف بر اینکه این نظام با رویکرد انقلابی خود در سال‌های اخیر توانسته با پدیده‌های شوم منطقه مبارزه کرده و تا حد زیادی برخی از کشور‌های منطقه را از حیث وجود اشرار پاکسازی کند.

وی اظهار کرد: روحیه عزت و آزادگی و عدالت موجب ایجاد اعتماد به نفس در نظام سیاسی و مسئولین اجرایی و نخبگان جامعه شده و غلبه بر مشکلات کشور را به همراه خواهد داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز تبیین کرد: در خصوص مسائل اقتصادی، شاخص‌ها نشان می‌دهد که در عرصه پزشکی، هسته ای، صنعت و معدن، نفت و گاز، حمل و نقل و سایر امورات زیر بنایی و زیر ساختی اقدامات اساسی صورت گرفته، ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب و پایدار، راه‌های طی نشده فراوانی وجود دارد که نیازمند تلاش بیشتر مسئولان است.

غفاری تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که برخی کاستی‌ها و نارضایتی‌های کنونی در بخش اقتصادی و معیشتی، خطر نارضایتی مردم از نظام را به همراه دارد.

وی اذعان داشت: امروز در مسائل اقتصادی یک نقطه کانونی وجود دارد و آن مدیریت عالی و ارشد اقتصادی است که باید از تمام ظرفیت‌های کشور در جهت رشد و پیشرفت آن استفاده کرد و به بیان رهبر معظم انقلاب با شناخت و احصا درد‌ها و آسیب ها، نسخه پیچی درست و متعهدانه برای درمان داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز خاطر نشان کرد: به همین جهت باید ضمن استفاده و بهره گیری از تجارب سایر ملت ها، نگاه و تکیه ما به توان داخلی باشد و با اعتماد و باور عمومی به توانایی حل مسائل اقتصادی، قدرت درونی را ترمیم و تقویت کرده و اقتصاد مقاومتی را به عنوان نسخه نهایی به کار ببندیم.

غفاری ادامه داد: انقلاب با نگاه سرمایه داری و عدم توجه به ظرفیت داخل کشور توسعه پیدا نمی‌کند، امروز اگر این نظام حرفی برای گفتن در دنیا دارد به خاطر اتکا به توان درونی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

وی تاکید کرد: رهبری، مردم و دین سه محور و پایه اساسی انقلاب هستند و مادامی که این سه محور در بین مسئولین و سیستم مدیریتی ما وجود داشته باشد می‌توانیم اثر گذاری انقلاب را در داخل و خارج از مرز‌ها به راحتی ملاحظه کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: لازم به ذکر است یکی از ماموریت‌های اصلی نخبگان و مسئولان تبیین دستاورد‌های انقلاب و معرفی آن به نسل جدید و مقایسه با گذشته است که باید تمام امکانات صورت گیرد.

غفاری در پایان به تشریح برنامه‌های دهه فجر پرداخت و خاطر نشان کرد: ناحیه مقاومت بسیج درگز، امسال پر شور‌تر از سال‌های گذشته ببش از یکصد و پنجاه برنامه در ایام الله دهه فجر با موضوعات متنوع فرهنگی، عمرانی، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، نشست‌های بصیرتی، خدمات مشاوره ای، ویزیت و اتاق عمل رایگاه ویژه محرومین و مسابقات متنوع ورزشی در سطح شهرستان برگزار خواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها