خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: در ایام الله دهه فجر ۱۳۳ پروژه با اعتبار بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم ۹۳ نفر در شهرستان شاهرود افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۲۲۹۴
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر با اصحاب رسانه و مطبوعات شاهرود در فرمانداری این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه با اشاره به برنامه‌های روز اول دهه فجر اظهار کرد: غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با امام جمعه شهرستان انجام می‌شود و در بخش‌ها نیز این برنامه اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه سیاست برنامه‌ها با محوریت مردم اجرایی است افزود: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و باید در فجر انقلاب مردم محور و متولی برنامه‌ها باشند و برنامه ده شی ده مسجد در شاهرود و سایر شهر‌های شهرستان اجرا می‌شود و برنامه‌های ورزشی در سه سطح شهرستانی و استانی و کشوری همچون مسابقات والیبال و فوتسال به همت کمیته ورزش و جوانان اجرا می‌شود.
هاشمی خاطر نشان کرد: ملاقات عمومی مسئولین نیز در دو روز ۱۳ و ۲۰ بهمن در مصلی نمازجمعه برگزار می‌شود و در سطح روستا‌ها با استفاده از پتانسیل دهیاران و پایگاه‌های بسیج و روحانیت ستاد فرعی دهه فجر شکل گرفته و در بیش از ۱۰۰ روستا برنامه‌های این ایام الله اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر وفاداری مردم به انقلاب و نظام و رهبری تصریح کرد: در ۲۲ بهمن ملت ما با توجه به اتفاقات ماه‌های قبل که اعتراضات صنفی ابتدا به اغتشاشات منجر شد و با حضور مردم مدیریت و دستگاه‌های نظامی و امنیتی کنترل کردند مسئولیت بیشتری دارند و یا درک شرایط در صحنه حاضرند.
فرماندار شاهرود به برگزاری یادواره شهدا اصناف در شب ۲۲ بهمن اشاره کرد و ادامه داد: قرار بود استاندار چهاردهم بهمن به شاهرود سفر کنند که با توجه به نواختن زنگ انقلاب در مرکز استان این سفر به سه شنبه یا چهارشنبه موکول شده است و بصورت متمرکز در دانشگاه صنعتی شاهرود با برگزاری جلسه شورای اداراری پروژه‌ها با حضور استاندار افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به ۱۳۳ پروژه دهه فجر شهرستان شاهرود با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان و اشتغالزایی مستقیم ۹۳ نفر اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان تومان توسط ۱۸ دستگاه اجرایی شهرستان کار شده و ۱۰ پروژه اقتصادی با اعتبار ۵ میلیارد تومان انجام می‌شود.
هاشمی اضافه کرد: از این تعداد پروژه ۳۲ مورد در شهرشاهرود، ۴۲ مورد در بخش مرکزی، ۳۶ پروژه در بخش بسطام، ۲۰ پروژه در بخش بیارجمند و ۳ پروژه شهرستانی است و ۲۴ پروژه هم عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد که از این تعداد نیز ۷ مورد بخش بسطام، ۴ مورد در بخش مرکزی، ۳ مورد در بخش بیارجمند و ۱۰ مورد در شهر شاهرود آغاز خواهد شد.
فرماندار شاهرود با اشاره به رشد پروژه‌ها نسبت به سال قبل گفت: در سال ۱۳۹۵، ۱۱۰ پروژه در دهه فجر داشتیم که امسال ۱۳۳ پروژه داریم که از نظر پروژه رشد داشته ایم، اما از نظر هزینه رشدی نداشته ایم.
وی بیشترین پروژه‌ها را مربوط به حوزه جهادکشاورزی، بنیاد مسکن، اداره توزیع برق، راه آهن شمالشرق، امور عشایری و منابع طبیعی است عنوان کرد: بهسازی محور شاهرود آزادشهر دو بانده کردن آن به طول ۲۵ کیلومتر با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، احداث دانشکده مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه صنعتی با زیر بنا ۴ هزار متر مربع و هزینه ۶ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان و افتتاح سیستم یکپارچه الکترونیکی ۱۲ ایستگاه راه آهن شمالشرق یک با اعتبار ۶ میلیارد تومان و احداث کارگاه‌های آموزشی فاز یک دانشگاه صنعتی با اعتبار ۴ میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان از جمله طرح هاست.
معاون استاندار سمنان بیان کرد: افتتاح مجتمع خدمات رفاهی زائرسرای دهملا و جایگاه سوخت با اعتبار ۳ میلیارد تومان و احداث مسجد پردیش دانشگاه صنعتی با اعتبار ۳ میلیارد تومان و در بخش بیارجمند ایجاد دیوار ساحلی شهرداری بیارجمند ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سیستم کشاورزی در ۱۰۵ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و سالن ورزشی بیارجمند با همکاری اداره کل نوسازی مدارس با اعتبار یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان از دیگر پروژه‌هایی است که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: در این پروژه که با حضور مردم افتتاح می‌شود گزارشی از دستاورد‌های نظام نیز به استحضار مردم می‌رسد چرا که باید دستاورد‌های نظام را اطلاع رسانی کنیم.
هاشمی با بیان اینکه پروژه گازرسانی به تاشین را ما در پروژه‌ها قرار ندادیم ادامه داد: با توجه به اینکه قرار داد بسته شده، اما تجهیزات کارگاهی ایجاد نشده و از نگاه ما کار آماده نیست این را در دستور کار قرار ندادیم و البیته شاید در دهه فجر انجام شود؛ کلنگ زنی پل ... مسطح سه راهی مجن را در دستور کار داریم و بازدید از پروژه‌های در دست احداث مانند فرودگاه که زحمات بسیاری کشیده شده را نیز خواهیم داشت.
وی با اشاره به ۲۴ پروژه‌ای که عملیات اجرایی آن‌ها شروع خواهد شد گفت: ۷ پروژه مربوط به راه آهن، ۴ پروژه اداره راه و ترابری، ۸ پروژه اداره توزیع برق و دو پروژه مربوط به دهیاری‌ها و بخش‌های دیگر می‌باشد.
هاشمی با گریزی هم به برپایی نمایشگاه مبلمان و اعتراض اصناف در این زمینه افزود: با تصمیمی که گرفته شده تا پایان سال و حتی سال آینده برنامه‌ای برای برپایی نمایشگاه در شهرستان نداریم و در این زمینه باید اصناف هم همکاری لازم را داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها