استاندار زنجان:

درخت تنومند انقلاب اسلامی 40 ساله شد

درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون بیش از 230 هزار شهید و با رشادت ها و پایمردی ملت ایران، 40 ساله شد و ریشه های آن، بسیار مستحکم شده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۳۰۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  استاندار زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان در آستانه دهه فجر گفت: در دهه فجر سالجاری، 639 پروژه عمرانی و سرمایه گذاری در دهه فجر امسال در استان زنجان به بهره برداری میرسد.

درویش امیری با اشاره به اینکه یکی از ملاک های من در انتخاب مدیران استان، پاک‌دستی آنهاست، افزود: مسئولین باید در فضای همدلی و هم ‌افزایی، گام های موثری برای خدمت به ملت بردارند.

وی اظهار داشت: از مجموع طرح های دهه فجر، 76 پروژه سرمایه گذاری در سطح استان با اعتبار ریالی بالغ بر 218 میلیارد تومان و اعتبار ارزی 26 میلیون یورو به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار زنجان تصریح کرد: تمامی این طرح ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی شده است که با بهره برداری از آنها، برای 1156 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

درویش امیری با اشاره به اینکه  تعداد پروژه های حوزه عمرانی استان در دهه فجر امسال 605 پروژه به ارزش 526 میلیارد تومان است، گفت: از  تعداد پروژه های عمرانی، 563 پروژه با اعتباری بالغ بر 358 میلیارد تومان قابل بهره برداری است و عملیات اجرایی 43 پروژه با اعتبار 168 میلیارد تومان نیز در این ایام، آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: از تخصیص 267 هزار میلیارد ریال بودجه جاری و تنها 60 هزار میلیارد ریال بودجه به بخش عمرانی در کشور رضایت نداریم.

استاندار زنجان تصریح کرد: بدهی دولت به پیمانکاران بخش های مختلف نشان می دهد که هم اکنون پروژه های عمرانی کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دست اجراست، اما کشور با کمبود اعتبارات عمرانی و نقدینگی مواجه است.

درویش امیری با اشاره به اینکه همدلی مسئولین در مقابله با تحریم ها و دستیابی به توسعه کشور مهم و ضروری است، گفت: مسئولین باید در فضای همدلی و هم ‌افزایی، گام های موثری برای خدمت به ملت بردارند، چرا که مردم ایران شایسته رشد و توسعه در سطح منطقه و جهان هستند.

وی اظهار داشت:زیرساخت های لازم برای توسعه مناطق روستایی در استان و کشور، فراهم شده که برخورداری بیش از 77.5 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز، بهسازی راه های روستایی، تامین انرژی و تغییر سیستم آبیاری کشاورزی، نمونه هایی از این توسعه به شمار می آید.

استاندار زنجان گفت: پرداخت 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری کشور با نرخ سود 4 و 6 درصد نیز اقدام دیگری از سوی دولت در جهت توسعه مناطق روستایی است.

درویش امیری افزود: علیرغم همه تهدیدها و تحریم هایی که بر علیه کشور طی 40 سال اخیر صورت گرفته است، اما درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون بیش از 230 هزار شهید و با رشادت ها و پایمردی ملت ایران، 40 ساله شد و ریشه های آن، بسیار مستحکم شده است.

 

 

ارسال نظرات