خبرهای داغ:
رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه مطرح كرد

اهميت الگوگيري از حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد

رئيس انجمن ارتباطات و تبليغ حوزه گفت: حضرت زهرا(س) فعاليت‌هاي شخصي خود را به بهترين شكل انجام مي‌دادند و در زمينه مسائل سياسي، ‌اجتماعي و فرهنگي حضور فعال و پررنگ داشتند بنابراين بانوي مسلمان با الگوگيري از ايشان بايد در عين حفظ كرامت انساني وظايف فردي و اجتماعي خود را با حفظ خط قرمز شرعي به بهترين شكل انجام دهد.
کد خبر: ۸۹۸۲۳۱۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد واعظ موسوی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: زندگانی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی می‌تواند به عنوان الگوی برای عصرها و نسل‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) کمال محبت را نسبت به مادر و پدر خود ابراز می‌داشتند به طوری که حضرت خدیجه(س) حتی برای لحظه‌ای حاضر به جدا شدن از ایشان نبودند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه با اشاره به ایفای نقش حضرت زهرا(س) در مسیر خدمت به پدر گفت: ایشان در سنین کودکی علاوه بر نقش دختری نقش مادری برای پدرشان ایفا کردند و در نقل‌های مختلف پیامبر اکرم(ص) ایشان را پاره تن و ام ابیها نامیدند.

وی عنوان کرد: حضرت به عنوان فرزند آنچنان تمام شئون فرزندی را به زیبایی به جا می‌آوردند که پیامبر اکرم(ص) به وجود ایشان افتخار می‌کنند و ایشان را پاره تن خود می‌دانند.

واعظ موسوی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) همسر خوبی برای شوهرشان حضرت علی(ع) بودند گفت: هرگز حضرت کالایی خارج از توان همسر خود مطالبه نکردند و حتی دو معصوم در دامن پاک خود پرورش دادند و در کنار این مسؤولیت‌ها از فعالیت‌های اجتماعی از جمله آموزش به زنان مدینه، حضور در جبهه‌های جنگ و پرستاری از مجروحان و آماده کردن امکانات مورد نیاز رزمندگان لحظه‌ای غافل نبودند.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) فعالیت‌های شخصی خود را به بهترین شکل انجام می‌دادند و در زمینه مسائل سیاسی، ‌اجتماعی و فرهنگی حضور فعال و پررنگ داشتند بنابراین بانوی مسلمان با الگوگیری از حضرت باید در عین حفظ کرامت انسانی وظایف فردی و اجتماعی خود را با حفظ خط قرمز شرعی به بهترین شکل انجام دهد.

ارسال نظرات