خبرهای داغ:
رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه:

زندگی خود را با الگوگیری از فرهنگ ناب فاطمی نورانیت ببخشیم

رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: یکی از کلیدی ترین عواملی که باعث نورانیت زندگی ما می‌شود الگوگیری از آموزه‏‌های اهل بیت(ع) به خصوص فرهنگ ناب فاطمی است.
کد خبر: ۸۹۸۲۳۲۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری با بیان اینکه هر چقدر زندگی ما رنگ و بویی از اهل بیت (ع) داشته باشد، سعادتمندتر خواهیم بود اظهار کرد: این که حضرات معصومین (ع) خودشان فرموده‌اند مادر ما حضرت زهرا(س) الگو و حجت ماست نشان می‌دهد که این بانوی بی نظیر در عالم بشریت چه جایگاه رفیعی دارد که برای امامان معصوم حجت هستند.

وی با بیان اینکه بی شک الگوگیری از آموزه‏‌های ائمه اطهار (ع) به خصوص سبک زندگی فاطمی رمز حیات و نجات ما در دنیا و آخرت است، خاطرنشان کرد: همه ما به عنوان شیعه و محب اهل بیت(ع) در زمینه احیای سیره حضرت زهرا(س) که همان سیره نبوی و علوی است و به خصوص عمل به آموزه‏‌ها و توصیه‏‌ها و رهنمودهای ایشان وظیفه بسیار مهمی بر عهده داریم و خدای ناکرده نباید در این باره از خود سستی و کم کاری نشان دهیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین گفت: معمولاً هر فردی وقتی بزرگ و شخصیتی را دوست داشته باشد، می‌کوشد که رفتار و کردارش همانند او شود؛ چنانچه ما مدعی هستیم که شیعه و دوستدار ائمه (ع) و به خصوص حضرت فاطمه(س) هستیم، باید حقیقتاً به فرهنگ و آموزه‏‌های مکتب فاطمی در عمل تمسک بجوییم.

ارسال نظرات