اقدامات خیریه و اتفاقات مثبت و چشمگیری که در حوزه های مختلف در استان به ثمر می نشیند، ناشی از مشارکت فعال مردم و تشکل های غیر دولتی است.
کد خبر: ۸۹۸۲۳۳۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در همایش تجلیل از سازمان های مردم نهاد و خیرین استان گفت: دولت، نیازمند حضور و فعالیت سازمان های مردم نهاد در عرصه های مختلف از قبیل کاهش آسیب های اجتماعی، بهبود سطح بهداشت و درمان و تحقق آرمان های سلامت محور همانند ورزش است؛ چرا که اگر همراهی و همکاری آحاد مختلف مردم با دستگاه های دولتی افزایش یابد، موفقیت های چشمگیری به دست می آید.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه مردم زنجان در امور خیریه و عام المنفعه، مشارکت قابل توجهی دارند، افزود: سازمان های مردم نهاد، نباید صرفاً در امور خیریه فعال باشند، بلکه حوزه های مختلف دیگری نیز وجود دارد که نیازمند ورود و فعالیت این سازمان هاست؛ چرا که به هر میزان، عمق و نفوذ سازمان های مردم نهاد در بدنه جامعه بیشتر شود، ضریب موفقیت آنها نیز افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: اقدامات خیریه و اتفاقات مثبت و چشمگیری که در حوزه های مختلف در استان به ثمر می نشیند، ناشی از مشارکت فعال مردم و تشکل های غیر دولتی است.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: انجام بسیاری از اقدامات خیریه و اتفاقات مثبت، خارج از توان دستگاه های دولتی بوده و این اقدامات، حاصل افکار و اندیشه های افراد اندیشمند و صاحب نظرانی است که ستون های جامعه بوده و در قالب تشکل های غیر دولتی و در حوزه های مختلف، ورود پیدا کرده اند.

سید بیوک موسوی با اشاره به اینکه علیرغم نقاط ضعف موجود، نقاط قوت چشمگیری در استان وجود دارد که باید آنها را حفظ و تقویت کرد، گفت: افراد نامداری در تاریخ استان وجود داشته اند که تاثیر فراوان و مهمی در توسعه فرهنگ، هنر، آموزش، بهداشت و درمان استان گذاشته اند؛ به طوری که بسیاری از گره های کور با تکیه بر افکار و اندیشه های آنها باز شده است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری،بر کمک به سازمان های مردم نهاد تایید کرده اند؛ این کمک ها نباید به برگزاری یک جلسه، محدود شود؛ بلکه سازمان های مردم نهاد باید به نسبت فعالیت ها و تلاش های خود، مطالبه گری کرده و البته دستگاه های اجرایی نیز موظف اند ضمن پاسخگویی، شرایط را برای حضور تک تک افرادی که نسبت به ورود به این عرصه احساس مسئولیت می کنند، فراهم آورند.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه تعداد سازمان های مردم نهاد کشور نسبت به برخی کشورهای توسعه یافته، کمتر است، افزود: علیرغم پایین بودن تعداد سازمان های مردم نهاد در کشور، این سازمان ها اثربخشی ویژه ای در سطح جامعه داشته و موجب توسعه و پیشرفت روزافزون کشور می شوند؛ چرا که سازمان های مردم نهاد، نقش بی بدیلی در هموار کردن موانع مختلف در جامعه بر عهده دارند.

ارسال نظرات