دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی عنوان کرد: نظارت همگانی لازمه حیات اجتماعی بشر است. این موضوع از دیرباز هم وجود داشته و مربوط به ادیان الهی نیست.
کد خبر: ۸۹۸۲۳۸۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ عبدالله ارجائی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان که در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و تبریک ایام الله دهه فجر تاکید کرد: آن چیزی که بعد از گذشت قریب به ۴۰ سال از انقلاب برای ما رخ داده است، تفاوت آشکار خدمات نظام اسلامی ایران با رژیم شاهنشاهی است که آمار‌ها این مساله را به وضوح بیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: جریان سوریه و بحث مدافعان حرم، به همه جهانیان ثابت کرد، با وجود گذشت ۳۵ سال از انقلاب، این نظام در تداوم اهداف و انتقال ارزش‌ها به نسل جدید، مانند رویش خود موفق بوده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی عنوان کرد: نظارت همگانی لازمه حیات اجتماعی بشر است. این موضوع از دیرباز هم وجود داشته و مربوط به ادیان الهی نیست.

ارجائی گفت: اگر کسی در حال آسیب زدن به جامعه است باید همه بسیج شده و در مقابل او بایستیم و در این راه نظارت همگانی یک ابزار موفق و پیروز در بعد جلوگیری از آسیب رسانی به جامعه است.

وی افزود: متاسفانه عملکرد بعضی از مسئولان به نحوی بوده که دین در نزد مردم خوشایند جلوه نمی‌کند و آنقدر فریضه امر به معروف نهی از منکر تخفیف پیدا کرده که از مرتبه عقلی و فطری به مرتبه شرعی رسیده و در سیاست ورود پیدا کرده است.

نباید از اجرا غافل شده و خود را با جلسات سرگرم کنیم

دبیر ستاد امر به معروف استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: برگزاری جلسات در تضارب آرا و رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار مفید است، اما نکته بسیار مهم این است که نباید از اجرا غافل شده و خود را با برگزاری جلسات متعدد سرگرم و راضی کنیم چرا که جامعه در حال گذر است و منتظر ما نخواهد ماند.

در این جلسه حجت الاسلام محمد حسین ایروانی با تاکید بر فرهنگ به عنوان زیربنای تمام امور یک جامعه تشریح کرد: اگر جامعه‌ای به لحاظ اقتصادی رشد و پیشرفت داشته، اما فرهنگ خوبی نداشته باشد، جامعه با ثبات و موفقی نخواهد بود. توجه به مقوله فرهنگ مانند هوایی که تنفس می‌کنیم دارای ارزش و اهمیت است.

وی عنوان کرد: مردم مهمترین سرمایه اجتماعی هستند و دشمن در تلاش است که این سرمایه را با نا امید کردن نسبت به آینده نظام از ما بگیرد، در این میان وظیفه ما تقابل با توطئه دشمنان است.

امام جمعه درگز با بیان اینکه وظیفه مسئولان ایجاد امید در جامعه است اظهار کرد: متاسفانه گاهی سوء مدیریت‌ها در داخل کشور کمک می‌کند به اینکه جوانان ما از ارزش‌های والای نظام مایوس و نا امید شوند.

حجت الاسلام ایروانی بیان کرد: باید به جوان‌ها و نوجوان‌ها بها داده و با تشکیل اتاق فکر از ظرفیت بالای نخبگان برای شناخت مسائل فرهنگی کشور استفاده کنیم چرا که تکیه به مردم و کمک خواستن از آن‌ها عامل موفقیت این نظام و انقلاب است و انجام کار‌ها بدون مردم توفیق و موفقیتی در بر نخواهد داشت.

واژه رئیس در حکومت اسلامی معنا ندارد

امام جمعه درگز ضمن بیان اینکه فرهنگ عمومی و فرائض دینی وابسته به ستون امر به معروف و نهی از منکر است یادآور شد: مطابق با روایات ائمه اطهار علیهم السلام تمام خوبی‌ها در برابر امر به معروف مانند قطره‌ای در برابر دریاست و اگر در جامعه‌ای نسبت به این فریضه بی توجهی شود بدون شک آن جامعه سقوط خواهد کرد.

حجت الاسلام ایروانی عنوان کرد: واژه رئیس در حکومت اسلامی معنا ندارد و همه ما مسئول هستیم، به این معنی که مورد سوال بوده و باید پاسخگو باشیم. هیچ کس حق ندارد نگاه بالا به پایین نسبت به مردم داشته باشد.

در این جلسه محمد حسن فرهادی با تاکید بر فرهنگ سازی برای حذف مسائلی که توجیه شرعی و عقلی ندارند تصریح کرد: ارتقاء فرهنگ جامعه سبب افزایش بهره وری و افزایش سرمایه اجتماعی مردم خواهد شد.

فرماندار درگز در پایان بی حجابی، بد حجابی، خشونت، فرار از منزل و مشکلات مربوط به زندانیان را از حساسیت‌های شورای انقلاب فرهنگی دانست و تاکید کرد: اولویت‌های جلسات شورای فرهنگ عمومی اصلاح سبک زندگی است چرا که اگر روش زندگی تصحیح شود جامعه ارتقاء یافته و بسیاری از مشکلات به خودی خود حل خواهند شد.

خاطر نشان می‌شود در پایان این جلسه احکام اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان که به امضای آیت الله علم الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی رسیده بود به آنان اهدا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها