خبرهای داغ:
پیشکسوت دوران انقلاب گفت: ما نباید به بهانه گرانی و مشکلات اقتصادی اجازه دهیم گروهی ارزش های انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و توهین به مقدسات کنند چون قطرات خون شهدا نشان این است که این انقلاب به آسانی بدست نیامده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۳۹۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، 12 بهمن هر سال به مناسبت سالروز ورود امام خمینی(ره) و به منظور تجدید عهد و پیمان با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در شهرمان بیرجند مراسم گرامیداشتی با حضور مردم و مسئولین برگزار می شود.

ما نیز با حضور در این مراسم با تعدادی از مردم در میدان امام بیرجند گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

محمدرضا غلامی یکی از پیسکسوتان که از دوران انقلاب خاطرات زیادی دارد در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت:  ما سال 57 دانش آموز بودیم رئیس پاسگاه پشتیبان شاه بود اما مدیر مدرسه ما فردی انقلابی بود و اجاره حضور در راهپیمایی را به ما می دادند و ما به شدت از رئیس پاسگاه می ترسیدیم اما در راهپیمایی ها شرکت می کردیم.

وی خاطرنشان کرد: رمز پیروزی انقلاب وحدت کلمه مردم و رهبری هوشیارانه امام خمینی(ره) بود.

این پیشکسوت دوران انقلاب گفت: پیام انقلاب اسلامی به دنیا این است که « دشمن خیال کرده ما نوگل بهاریم اما امام به ما گفت ما مرد کارزاریم» ما برای دفاع از خون شهدا و پشتیبانی ولایت همچنان در صحنه خواهیم بود.

غلامی به جریانانی که اخیرا در کشور ایجاد شد و دشمنان از گلایه ها و اعتراضات مردم سوء استفاده کردند اشاره کرد وافزود: دشمن کور خوانده چون ملت ایران هوشیار و بیدار هستند.

 وی ادامه داد: ما نباید به دلیل گرانی و مشکلات اقتصادی اجازه دهیم گروهی ارزش های انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و توهین به مقدسات کنند چون قطرات خون شهدا نشان این است که این انقلاب به آسانی بدست نیامده است.

 

سید حسین اصغری یکی دیگر از انقلابیون مبارز بیرجندی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: شعاری که از ابتدا و قبل از پیروزی انقلاب مردم می دانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که باید آن را حفظ کنیم.

وی بیان داشت: ما برای حفظ و دوام انقلاب باید سه مورد را رعایت کنیم. پیروی از ولایت و پاسداری از خون شهدا و مردم داری لازم است.

این پیشکسوت دوران انقلاب با اشاره به مسئولیت خطیر مدیران نظام گفت: مسئولین  باید خدمتگزار صادق مردم و جمعی متعهد ، متحد، متشکل و هماهنگ باشند. اگر خدای نکرده بین مردم تفرقه ایجاد شود و مسئولین نتوانند خدمتگزار مردم باشند با مشکل مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه ما امروز پیام  قدرت و افتخار انقلاب را به دنیا داریم افزود: امروز مستقل روی پای خودمان ایستادیم اما قبل از انقلاب در زمینه  مدارس، شرکت ها، هواپیمایی، ارتش و غیره وابسته بودیم  و  ایران ژاندارم منطقه شده بود.

 اصغری با بیان اینکه استقلال و شرافت ملت ایران موجب شد دشمنان به طرق مختلف بخواهند به انقلاب ضربه بزنند تا نابود شود  خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تحریم ها و تهدیدها و موانع سر راه انقلاب زیاد بود که انقلاب همه آنها را برچیده و جلو رفته است.

وی با بیان اینکه اکنون در همه حوزه ها روی پای خودمان ایستادیم گفت: ثمره انقلاب ایستادگی ملت ایران است.  خیلی انقلاب ها با شکست رو به رو شدند چون همه امور دست رئیس جمهور بود بعد حزب و سیستمش که سرنگون می شد انقلاب از بین می رفت اما در کشور ما مدیریت را رهبری برعهده دارد.

 

 

 

 

 

خانم مرکی یکی  از بانوان انقلابی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: ما هر سال در این مراسم شرکت می کنیم چون مردم با حضور خود در مراسم سالروز ورود امام  به کشور نشان می دهند پشتیبان ولایت هستند.

 وی با بیان اینکه هدف امام جمهوری اسلامی ایران بود افزود: با وجود اینکه 40 سال از پیروزی انقلاب می گذرد خاطرات شیرینی در ذهن ما است و با شرکت در این مراسم آنها را مرور می کنیم.

این بانوی انقلابی گفت: ما خواهان جمهوری اسلامی ایران هستیم و می خواهند مسئولینی داشته باشیم که دلسوز مردم باشند چون ما مسلمان هستیم و نسبت به حکومت خودمان بی تفاوت نیستیم.

مرکی به جوانان توصیه کرد: در این مراسم حضور داشته باشید و سیر تاریخی زندگی امام را مطالعه کنید و آگاه باشید که برای اینکه اسلام پایدار باشد به پای درخت انقلاب خونهای زیادی ریخته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها