رئیس سازمان بسیج رسانه استان کردستان آموزش را یکی از اساسی‌ترین نیاز جامعه رسانه‌ای استان دانست و گفت: برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و کمک به ارتقای سواد رسانه‌ای و همچنین کمک به ارتقای سطح دانش روزنامه‌نگاری و خبرنگاری اعلام آمادگی می کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۰۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

به گزارش بسیج رسانه استان کردستان، اصغر عبدی‌فر شامگاه چهارشنبه در دیدار مسوولان کارگروه‌های کمیته رسانه کنگره 5400 شهید استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: کمیته رسانه همزمان با سایر کمیته‌های کنگره 5400 شهید استان با هدف ایجاد یک جریان پویا در رسانه‌ها در زمینه تدوین و پرداختن به زندگی شهدا و نقش شهدای این استان در پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی کار خود را آغاز کرد.

وی از کمیته رسانه به عنوان یکی از کمیته‌های پویا و فعال در استان نام برد و اضافه کرد: این کمیته با تشکیل هفت کارگروه، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و محلی، بانوان، فضای مجازی، تحلیل محتوا، روابط عمومی و کمیته رصد با یک برنامه هدفمند کار را به صورت جدی در این حوزه دنبال کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کردستان با یادآوری فعالیت بیشتر کارگروه بانوان، گفت: در مجموع در طول این مدت، بیش از 120 مورد زندگینامه شهدا در رسانه‌های استانی و بعضا کشوری چاپ شده است.

عبدی‌فر تصریح کرد: این اقدامات اصحاب رسانه استان بدون هیچ جشمداشتی انجام گرفته است که بر خود لازم می‌دانم از تمام تلاش‌های صورت گرفته و نگاه ویژه رسانه‌ها به معرفی شهدا و اهداف آنها قدردانی کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خبرنگاران و رسانه‌های کردستان با مشکلات زیادی از قبیل معیشت، اقتصاد، بیمه و درآمد پایدار مواجه هستند لذا می‌طلبد که برای رفع آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کردستان تصریح کرد: هر چند در طول چند سال اخیر، مسوولان مربوطه وعده‌های زیادی در زمینه رفع مشکلات جامعه رسانه‌ای استان داده‌اند اما هیچ وقت به آنها عمل نشده است.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها به لحاظ کمی در استان کردستان رشد خوبی داشته‌اند ولی به لحاظ کیفی واقعا مشکل داریم که باید در این راستا تمهیداتی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: گاها محتوای نشریات محلی و تولیدات رسانه‌ای استان به سمت و سوهایی است، لذا با کمک افراد صاحب‌نظر و توانمند در عرصه رسانه، این موضوعات رصد می‌شود که خدای ناکرده رسانه ما آب به آسیاب دشمن نریزند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کردستان همچنین آموزش را یکی از اساسی‌ترین نیاز جامعه رسانه‌ای استان دانست و برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و کمک به ارتقای سواد رسانه‌ای و همچنین کمک به ارتقای سطح دانش روزنامه‌نگاری و خبرنگاری اعلام آمادگی کرد.

وی در پایان سخنان خود نقد منصفانه را مهم‌ترین اصل در کار رسانه‌ای دانست و گفت: برخی نقدهای رسانه‌ها امروز عامدانه و براساس غرض شخصی است که این به دور از اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و کار رسانه است.

گفتنی است؛ کنگره گرامیداشت یاد و خاطره 5400 شهید استان کردستان قرار است در سال 97 در استان برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات