حجه الاسلام منتظری امام جمعه انار در مراسم شبی در محضر شهدا در دبستان شاهد دخترانه گفت: ترویج فرهنگ شهادت، یکی از رسالت های مهم همگان در عرصه کنونی است.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۱۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) شبی در محضره شهدا با محوریت شهدای هسته ای و گرامی داشت یاد و خاطره شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن با حضور دانش آموزان وخانواده‌های شهدا و مسئولین شهرستانی درسالن اجتماعات دبستان شاهد دخترانه  برگزار شد.
حجه الاسلام منتظری در آئین برگزاری یادواره شهدای هسته ای با اشاره به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدای والامقام در ۸ سال دفاع مقدس اظهار داشت: ‌اقتدار و عظمت کنونی کشورمان مدیون خون شهدای والامقام ۸ سال دفاع مقدس وشهدای هسته ای است.

وی در این مراسم با بیان اینکه شرافت کشور ما مدیون شهدا است، گفت: دستاوردهای هسته ای توسط خون شهدای هسته ای کشورمان تایید شد و موفقیت های حتمی را برای آینده کشور به ارمغان آورد و ما باید از این میراث ارزمند به بهترین شکل ممکن حفاظت کنیم.

حجه الاسلام منتظری با اشاره به اینکه یادواره شهدا دانش آموز سبب تاثیر گذاری بسیار زیادی در میان دانش آموزان می شود تصریح کرد: بازگو کردن زندگی شهید احمدی روشن در بین دانش آموزان سبب الگو گیری از این دو شهید بزرگوار در میان نسل نوجوان می شود.

 

وی عنوان کرد: دشمن وقتی از توانمندی هسته‌ای درمانده شد، دست به حذف فیزیکی دانشمندان زد و فکر می‌کرد با حذف دانشمندان روند پیشرفت هسته‌ای متوقف می‌شود، اما به گواه جهانیان و خود دشمنان نظام نه‌تنها وقفه‌ای حاصل نشد، بلکه به‌پاس خون این شهدا نظام بیمه شد.

حجه الاسلام منتظری در این یادواره در توصیف ارزش شهدای هسته‌ای اظهار داشت: شهدای هسته‌ای به تأسی از امام حسین(ع) کشور را از وابستگی به دشمن رها ساختند و با نثار جان خود، خودباوری را به ارمغان آوردند و به‌جرأت می‌توان گفت این عزیزان به‌نظام قدرت، شجاعت و شهامت بخشیدند.

 

وی بیان کرد: پیشرفت‌هایی که هم اکنون در عرصه‌های هسته‌ای، علمی، فرهنگی و نانو در کشورمان به دست آمده است در سایه خون این شهدای والامقام بوده که ما باید قدردان این خون شهدا باشیم.
حجه الاسلام منتظری، یکی از رسالت‌های مهم همگان در عرصه کنونی را ترویج فرهنگ ناب شهادت در جامعه دانست و گفت: همگان باید در انتقال فرهنگ ناب شهادت به نسل امروزی به ویژه نوجوانان و جوانان تلاش کنیم.
وی خانواده‌های معظم شهدا را یکی از افتخارات بزرگ و سرمایه‌های ملی برای کشورمان دانست و تصریح کرد:‌ این خانواده‌ها با تقدیم فرزندانشان در راه انقلاب درس بزرگی را به ما دادند که باید در تمام زندگی خود این الگو را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
حجه الاسلام منتظری با اشاره به توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان برای ترویج فرهنگ غرب در کشور گفت:‌ خانواده‌ها به ویژه قشر جوان و نوجوان باید در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند تا تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند.

برپایه این گزارش در این مراسم گفتگوی تلفنی با مادر شهیدهسته ای مصطفی احمدی روشن صورت پذیرفت و در این گفتگوی تلفنی مادر شهید بزرگوار از خصوصیات اخلاقی و مذهبی این شهید سخن گفت و نحوه شهادت وخبر شهادت فرزندش را بیان نمود.

مادر شهید در ادامه گفت:علیرضا فرزند شهید مصطفی احمدی روشن در حال حاضر دانش آموز پایه چهارم دبستان است وقهرمان رشته تکواندو می باشد.

وی همچنین گفت فرزند شهید از خرید وسایل اسباب بازی که ساخت کشورهای غربی بوده جدا خودداری کرده و حتی هر کدام از همسالانش که این وسایل را داشته باشند انان را توجیه به استفاده نکردن از آنها می کند 
قابل ذکر است اولین یادواره شهدای هسته ای با همکاری مدیریت آموزش وپرورش شهرستان ، ستاد شاهد و بنیادشهید برگزار شد که در این آیین برنامه هایی همچون سرود همگانی دانش آموزان ، سخنرانی و مداحی گنجانده شده بود

ارسال نظرات