مسابقه بزرگ کتابخوانی «هشت میلی‌متر از انقلاب» در سبزوار برگزار می‌شود

مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری سبزوار از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» در سبزوار همزمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۱۵
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
رضا پرستش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» به خاطرات شفاهی علی میرقطبی از نحوه‌ی ساخت مستند «انقلاب در سبزوار» که با دوربین هشت میلی‌متری خود از تمامی اتفاقات راهپیمایی مردم سبزوار علیه رژیم پهلوی فیلم گرفته است، می‌پردازد.

وی با بیان اینکه کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» با گذشت کمتر از هفت ماه از رونمایی با استقبال خوب مردم به چاپ سوم رسیده است افزود: این کتاب روایتی از رویداد‌های تاثیرگذار تاریخی سبزوار در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است و در آن تظاهرات مردم، سفر علما به اسفراین و ششتمد و شهادت مردم در روز‌های نهم و دوازدهم محرم ۵۷ سبزوار با نثری شیوا روایت شده است.

مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری سبزوار خاطرنشان کرد: «هشت میلی‌متر از انقلاب» از نخستین کتاب‌های واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب سبزوار است که در ۱۳۰ صفحه، از سوی نشر معارف چاپ و همراه با نسخه DVD مستند «انقلاب در سبزوار» با تخفیف ویژه مسابقه به قیمت ۵ هزار تومان عرضه خواهد شد.

رضا پرستش افزود: برای جوایز این مسابقه کتابخوانی ۲ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و ۴۰ عدد کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی پیش‌بینی شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان بهمن ماه ۹۶ در این مسابقه شرکت نمایند.

وی اظهار داشت: این مسابقه بزرگ کتابخوانی با مشارکت مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری سبزوار و سایر نهاد‌های فرهنگی و مردمی شهرستان مانند شورای شهر، ناحیه سپاه، آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌ها، انجمن خیرین کتاب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد نمازجمعه، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ستاد دهه فجر، گروه مهندسی ۴۷ سلمان، آستان مقدس شهیدان، ستاد مردمی فجر انقلاب، انجمن صدک و کانون تخصصی بسیج رسانه سبزوار به صورت گسترده در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

پرستش با اعلام مراکز توزیع کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» را از کتابفروشی‌های معتبر و دکه‌های مطبوعاتی، کتابخانه‌های عمومی، مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری (پارک سلامت)، فرهنگی اجتماعی ناحیه سپاه، معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد (میدان نقابشک) و حسینیه هنر سبزوار (بیهق ۱۸، بن بست آیت‌الله فقاهتی) تهیه نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار