امام جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمن برای زیر سؤال بردن اصل شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: دشمنی وهابیون با شیعه در قرن اخیر موجب ترویج ایام فاطمیه شده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۶۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به وجود سؤالات متعدد مردم در خصوص اینکه دهه اول و دوم فاطمیه از کجا آمده است گفت: بعضی ها به گونه ای صحبت می کنند که این موضوع بدعتی تازه است و در گذشته نبوده است. در جواب این سؤال می گوییم که در روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در کتب تاریخی و حتی روایی ما اختلاف وجود دارد. نقل های متعددی است که آن حضرت بعد از رحلت پیامبر اسلام چه مدتی زنده بوده اند.
وی افزود: یکی از نقل های مشهور این است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) 60 روز زنده بود، نقل دیگری 75 روز، نقل دیگری 95 روز و نقل دیگری است که ایشان 6 ماه پس از رحلت پیامبر زنده بوده اند. در میان این نقل ها، دو نقل 75 روز و 95 روز در کتاب های ما و حتی اهل تسنن معتبرتر است. اهل تسنن می خواهند بر روی شش ماه مانور بدهند و بگویند که حضرت زهرا (سلام الله علیها) مدت بیشتری زنده بوده است و به نظر می رسد که یکی از اهدافشان این است که هرچه بشود عمر آن حضرت را طولانی تر کنند که مرگ ایشان عادی جلوه داده بشود. اهل تسنن مدت عمر حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نیز 28 سال بیان می کنند.خداوند در پاسخ به کسانی که با طعنه زدن پیامبر را ابتر می خواندند حضرت زهرا (سلام الله علیها) را به ایشان داده و در جواب آنها سوره کوثر نازل شده است.
امام جمعه اردکان گفت: نقل 75 روز و 95 روز در بین علمای شیعه مشهورتر است لذا علمای ما در گذشته این دو روز را بیشتر مطرح می کرده اند و مجلس عزا می گرفتند و در قرن اخیر این مجالس ترویج و گسترش خاصی پیدا کرد و رونق ویژه ای گرفت زیرا ما در این قرن دشمن ویژه ای به نام وهابیون پیدا کرده ایم که به شیعه حمله می کند. در گذشته وهابی وجود داشت اما وهابیونی که حکومت در دست داشته باشند و به عنوان بدعت و شرک به قبرستان بقیع حمله کنند و همه قبور را تخریب کنند وجود نداشتند. آنهابه اعتقادات شیعه مانند توسل، شفاعت و تبرک هم حمله کردند. وهابیون از دو کلمه شرک و بدعت به عنوان حربه برعلیه شیعه استفاده می کنند.
وی با اشاره به آیات 93 تا 98 سوره یوسف اظهار داشت: جواب تمام شبهات وهابیون درباره توسل، شفاعت و تبرک در این آیات آمده است. یکی از موضوعاتی که وهابیون به شدت و بصورت ویژه به آن حمله کردند موضوع شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) است و گفتند که افسانه و دروغ است و حتی کتابی به نام افسانه شهادت آن حضرت نوشتند. افسانه چیزی است که اصل و اساس ندارد اما قصه یعنی چیزی که واقعیت داشته است. علما وقتی دیدند که شبه افکنی وهابیون بر روی مردم اثر می گذارد گفتند که برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) مجالسی برگزار شود و در این مجلس موضوع شهادت آن حضرت مطرح شود.
ارسال نظرات