اظهارات یک نماینده مجلس در خصوص حذف یارانه ها:

ادعای دولت در مورد یارانه ها با آمار مجلس منطبق نیست

فرهنگی گفت:  شفاف سازی یارانه‌ها میان دولت و مجلس، آمار و ارقام متفاوتی دارد. مجلس اذعان می کند ۸۰ هزار میلیارد خروجی یارانه‌ها است و در ادعا دولت عدد ۴۸ هزار میلیاردی مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۲۴۸۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹

محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره عدم شفاف سازی دولت درمورد دریافت یارانه‌ها که در لایحه بودجه ۹۷ تصمیم به حذف بخشی از یارانه هاگرفته شده است اظهار داشت: ادعای دولت با آمار و ارقامی که ارائه کرده است، ۴۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود. با شرایط اقتصادی که ایران دارد نمی تواند میزان یارانه ها در مجموع بیشتر از ۴۸ هزار میلیارد تومان باشد چراکه توجیح اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه ها میان دولت و مجلس باعث آشفتگی میان مسئولین اجرایی شده است افزود: شفاف سازی یارانه‌ها میان دولت و مجلس، آمار و ارقام متفاوتی دارد که مجلس اذعان می کند ۸۰ هزار میلیارد خروجی یارانه‌ها است و در ادعا دولت عدد ۴۸ هزار میلیاردی مشاهده می‌شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: دولت هم باتوجه به بحران اشتغال در کشور، همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است تا این مشکل را در جامعه مرتفع کند که یکی از راه‌ها برای جبران تامین منابع اشتغال زایی، حذف کردن بخشی از یارانه‌های افراد ثروتمند به شمار می رود. با حذف بخشی از یارانه های افزاد ثروتمند مقداری سرمایه به خزانه کشور بر می گردد و می توان با آن کارهای مختلفی انجام داد تا این پول را برای پر کردن چاله ای دیگر از کشور خرج شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار