استاندار مرکزی گفت: مدیری که نتواند وظایف را خوب انجام دهد و خود را با این فرهنگ، انتظار و مطالبه به حق مردم هماهنگ نکند قطعا بازتاب عملکردش از صدها تریبون داخلی و خارجی که علیه دولت و نظام مرتبا منفی‌بافی می‌کنند، بدتر است.
کد خبر: ۸۹۸۲۵۰۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در شورای اداری استان مرکزی و شهرستان خمین ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: در دهم دی ماه سال 1356 زمانی که رئیس‌جمهور وقت آمریکا میهمان محمدرضا شاه بود، از ایران به عنوان جزیره ثبات در منطقه مطرح کرد و هیچ پیشگویی فکر نمی‌کرد در کمتر از یک سال، این جزیره ثبات و پایگاه قدرت برای آمریکا تبدیل به دیگ جوشان و خروشان انقلاب مردمی ایران شود.

وی افزود: هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که در کمتر از یک سال محمدرضاشاه اسباب خود را برای فرار از کشور جمع خواهد کرد؛ عظمت اثری که انقلاب اسلامی، مردم و رهبری آن در تاریخ معاصر جهان گذاشته است شاید در طول این 40 سال ابعاد و واقعیت‌هایش هنوز برای تاریخ‌نویسان به منصه ظهور نرسیده است و به نظر می‌رسد هرچه از عمر این انقلاب بگذرد عظمت و شکوه این انقلاب مردمی بیشتر نمایان می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه همواره پس از وقوع رخدادها می‌توان تحلیل درستی از آن داشت، گفت: ایران به عنوان یک کشوری که کاملا مهره غرب و آمریکا بود، امروز با چرخش 180 درجه‌ای علاوه بر دشمن بودن با آمریکا، دوست و هم زبان ملت‌هایی شده است که به دنبال راه تنفس سیاسی هستند، امروز بعد از چهل سال با همه خوب و بدهایی که در کشور هست و می‌بینید هنوز ایران و انقلاب اسلامی هنوز آرمان ملت‌های خاورمیانه و جهان است.

آقازاده ادامه داد: میلیون‌ها نفر چشم امیدشان به این است که این انقلاب توطئه‌ها و این مشکلات را پشت سر بگذارد و این یک فرصت طلایی برای ما به ویژه مسئولان نظام است؛ مردم ثابت کرده‌اند که تحت هر شرایطی علاقمند نظام هستند و نشان داده‌اند که تا آخرین نفس خود و تا اخرین لحظه در کنار آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری هستند به شرط اینکه مسئولان هم زبان و همدل مردم باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید در انتخاب و انتصاب مدیران شایسته‌سالاری رعایت شود، گفت: باید مدیرانی انتخاب شوند که از جنس مردم باشند و آستانه تحمل‌شان بالاست و قدرت ابتکارشان بالا بوده و همساز و همدرد با مردم هستند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر چنین مدیرانی انتخاب شوند می‌توان وصیت امام راحل و نصایح مقام معظم رهبری را اجرایی کرد و دولت را به موفقیت رساند، مدیری که نتواند وظایف را خوب انجام دهد و خود را با این فرهنگ، انتظار و مطالبه به حق مردم هماهنگ نکند قطعا بازتاب عملکردش از صدها تریبون داخلی و خارجی که علیه دولت و نظام مرتبا منفی‌بافی می‌کنند، بدتر است.

آقازاده با تاکید بر اینکه مدیری که نمی‌تواند همساز با مردم عمل کند باید مدیریت را کنار بگذارد، گفت: امروز نباید از ضعف مدیریت در کشور ضربه خورد چراکه از جهات مختلفی ما ضربه خورده‌ایم، به این مدیران توصیه می‌کنم که خود را با حداقل با مشکلات و مطالبات مردم خود را تطبیق دهند.

وی افزود: خیلی از نارضایتی‌های امروز جامعه از همین ادارات است. اگر بر مدیران و کارشناسان زیرمجموعه نظارت نباشد بخش بزرگی از این کارخانه ناراضی تراشی که داریم هرگز حل نمی‌شود، با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی نباید برای کشور مشکل‌آفرینی کنیم.

استاندار مرکزی خطاب به مدیران و مسئولان دلسوز استان تصریح کرد: استان مرکزی خاستگاه نظام و انقلاب است و درخواست دارم که مدیران استانی، خود و زیرمجموعه را نظارت کنند تا بیشتر از این مردم را گله‌مند نکنیم.

آقازاده ادامه داد: بسیاری از گله‌های مردم را می‌توان با برخورد خوب پاسخ داد، مردم ما خوب می‌فهمند و اگر نمی‌خواستند در طول این 40 سال انقلاب را حفظ نمی‌کردند. مردم ما خواستار صلابت انقلاب هستند.

وی افزود: بسیاری از مردم دنیا نیز چشم به این انقلاب دوخته‌اند تا ببینند تا چه حد انقلاب اسلامی می‌تواند بر تحقق آرمان خود و برتری بر استکبار و زور موفق باشد؛ کارگزاران نظام نباید با ندانم‌کاری، بی‌تدبیری، سیاسی کاری و برخورد نامناسب نارضایتی‌تراشی کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در این ناآرامی‌های اخیر چپ و راست همه یکصدا گفتند که اینگونه برخورد کردن را نمی‌پسندیم و این نشان می‌دهد که همگی محوریت انقلاب را پذیرفته‌اند و چرا باید این اقبال 40 ساله انقلاب را با عملکرد نامناسب تحت تاثیر قرار دهیم و اگر مدیرانی چنین کنند قطعا به نظام خیانت کرده اند.

آقازاده ادامه داد: این هنر مدیر است که نظارت همه‌جانبه بر شرایط داشته باشد و در صورتی که ارباب رجوع تکریم نشده باشد، وارد شود و برخورد کند.

وی با اشاره به اتفاق اخیر در شهرستان گلپایگان و برخورد نامناسب با یکی از خبرنگاران گفت: آستانه تحمل مسئولان باید افزایش یابد در غیر این صورت باید از سمت‌ها کنار رفت یا تجدید نظر کرد. قطعا این برخورد مدیران رصد و نظارت می‌شود و باید اتفاقاتی که باعث گلایه مردم و اعتراض مردم شود به حداقل برسد هر چند که می‌دانیم با حداقل اعتبارات موجود نمی‌توانیم به مطالبه همه مردم پاسخ دهیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بدون تعارف باید گفت که شرایط کشورمان در شرایط کنونی نرمال نیست ما به عنوان مدیر و مسئول باید همه تلاش خود را بکار گرفته و مردم را همراهی کنیم و این هنر مدیر است که در شرایط کنونی در کنار مدیریت زیرمجموعه خود، همراه مردم باشد.

آقازاده یادآور شد: برای اولین بار دیدار با بیش از 600 خانواده شهید استان توسط تیم‌های مختلف در این ایام خواهیم داشت همچنین از 803 پروژه بزرگ عمرانی با ارزش سرمایه‌گذاری دو هزار و 500 میلیارد تومانی در شهرستان‌های استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ارزش ریالی این پروژه‌های قابل افتتاح در مقایسه با سال گذشته بیش از 2 برابر شده است و این طرح‌ها 7500 فرصت شغلی ایجاد می کنند که نسبت به سال گذشته که 4500 شغل ایجاد شد؛ به‌رغم همه چالش‌ها هرسال شاهد رشدی هستیم که حاصل تلاش مسئولان، مدیران، مردم و سرمایه‌گذاران است و اکثر این پروژه‌های در راستای اقتصاد مقاومتی و مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی است و این‌ها اتفاقاتی است که باید بیافتد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات