بغزیان تاکید کرد: برای طرح برند سازی یک فضایی به وجود می‌آید که نمی‌توان انتظار اصلاح الگوی مصرف یا واقعی کردن قیمت‌ها یا اصلاح کیفیت آن را خواستار شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۵۷۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

گرانی بنزین و برندینگ آن یکی از مسائلی بود که این روز‌ها یا در لایحه بودجه ۹۷ گنجانده شده یا سر زبان کارشناسان یا جایگاه داران سوخت افتاده است. آلبرت بغزیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درخصوص اینکه برندینگ بنزین با شرایط موجود آیا طرح مناسبی است یا خیر اظهار داشت: باید در نظر داشت هدف از گرانی بنزین به منظور کنترل مصرف سوخت مردم است یا برای رسیدن قیمت‌ها به حد واقعی آن است؟ آیا این گرانی هدفی بود برای جلوگیری قاچاق و از بین بردن مفاسدی که پول‌های میلیاردی در این میان است؟

وی افزود: به طور مثال اگر شرکت‌هایی مانند توتال و شِل که در آمریکا به عنوان یک برند معروف سوختی معروف است و به دلیل کیفیت آن، به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شود، همگی یک کارخانه پتروشیمی مجزا و مختص به خود دارند. اما با برندیگ بنزین آیا شرکت نفتی خصوصی جدید برای ارئه کیفیت بهتر وارد می‌شود یا خیر؟ آیا با برند کردن تفاوتی میان بنزین جایگاه X. با جایگاه Y. وجود دارد؟

این کارشناس عنوان کرد: متاسفانه برای طرح برند سازی یک فضایی به وجود می‌آید که نمی‌توان انتظار اصلاح الگوی مصرف یا واقعی کردن قیمت‌ها یا اصلاح کیفیت آن را خواستار شد. در این میان یک فضایی برای افراد سودجو به وجود می‌آید تا هر جایگاه داری با قیمت‌های گوناگون ارقامی را ارائه کند. پس برای اصلاح موارد مذکور باید ابتدا به فکر اصلاح زیرساخت‌ها توجه کرد که نمونه آن را می‌توان به پالایشگاه خلیج فارس اشاره کرد.
ارسال نظرات