امام‌جمعه پل‌دختر گفت: برای ایجاد امید در مردم باید پروژه‌های افتتاحی وجود خارجی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۸۲۵۸۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام محمد سوری در نخستین روز از دهه فجر در دیدار مسئولان شهرستان پلدختر با تسلیت ایام  فاطمیه (س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: تقارن این ایام فرصت مناسبی است که نهضت فاطمی (س) که همان دفاع از حق و ولایت بود امروز مصداق پیدا کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی پدیده قرن است که به ما هویت بخشید و امام راحل درزمانی که مردم دیگر نسبت به برخی ارزش‌ها  بی‌تفاوت شده بودند تحولی عظیم  به وجود آوردند.

امام‌جمعه پل‌دختر عنوان کرد: مسئولان باید از سلامت اخلاقی برخوردار باشند که اگر سلامت نفس داشته باشند آزاده‌اند و از دشمن نمی‌ترسند.

وی اظهار داشت: مسئولان باید به لحاظ مسئولیتی که دارند نسبت به سایر اقشار متفاوت و پاسخ‌گوی مردم باشند زیرا مورد سؤال قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام سوری به اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: اعتراضات مردمی به گرانی و تبعیض موجب سو استفاده عده‌ای ضدانقلاب شد اما مشکلات اقتصادی  به سو مدیریت برمی‌گردد.

وی افزود: تقوی الهی موجب می‌شود که افراد هیچ‌گاه برخلاف حق سخنی نگویند و بر اساس دستورات دین پاک‌دامنی و اخلاص داشته و از اشرافی گری دوری کنند و مرفعین بی‌درد مردم فقیر را درک نمی‌کنند.

امام‌جمعه پلدختر گفت: مسئول باید حفظ استقلال داشته باشد به‌ویژه استقلال سیاسی که موجب می‌شود فریب دشمن را نخوریم و استقلال در حوزه‌های مختلف اقتصاد، فرهنگ و غیره یعنی همان سبک زندگی اسلامی و استفاده از فرهنگ ناب اسلام که راه را برای همگان روشن ساخته است.

وی بابیان این‌که استکبارستیزی و ایستادگی قاطع در مقابل کفر خواسته دین ما است افزود: در جهان 2 مؤلفه ظالم و مظلوم وجود دارد که بر اساس آموزه‌های دینی و فرمان‌ها الهی و معصومین (ع) نباید ظلم کرد و نه این‌که ظلم را پذیرفت و باید در مقابل نفاق و منافق ایستاد که استکبارستیزی از خصوصیات پیامبر اسلام (ص) است.

حجت‌الاسلام سوری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه‌های مختلف و دیدارهای گوناگون انقلابی بودن را یکی از مؤلفه‌های اصلی می‌دانند و این مشخص می‌کند که انقلابی بودن صفتی کارساز و بسیار مؤثر است.

وی افزود: اساس حرکت انقلاب همچون درخت ثابتی است که هیچ فتنه و توطئه‌ای نمی‌تواند بر آن اثر گذارد.

حجت‌الاسلام سوری به  ثبات در اصول انقلاب اشاره و تصریح کرد: ما باید دنبال استمرار و احیای آرمان‌های امام و شهدا و پایبند اصول آن‌ها باشیم و پایه‌های فکری و اساس نظام مانند مذهب شیعه، امامت، نبوت و معاد با آمدن و رفتن  دولت‌ها تغییر نمی‌کند که استمرار امامت در عصر غیبت خواسته امام عصر (عج) و اطاعت از ولایت‌فقیه است.

امام‌جمعه پل‌دختر گفت: فرد انقلابی باید مرزبندی شفافی با دشمنان دین و انقلاب داشته باشد زیرا خداوند می‌فرماید از دشمنان فاصله بگیرد از شیطان پیروی نکنید که برای شما دشمنی آشکار است و شما را به فحشا امر می‌کند.

ارسال نظرات